هستند جوانانی که با اراده‌ای محکم به رغم تحصیلات دانشگاهی برای به گردش آوردن چرخ اقتصاد جامعه همتی بلند دارند. چرخشی که نه تنها بر زندگی فردی آنان اثرگذار بوده بلکه رونق به بخش تولید و اقتصاد کشور می‌بخشد.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۷۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آمار ارائه شده از سوی مسئولین هر ساله از افزایش تعداد تحصیلکرده‌های بیکار در کشور خبر می‌دهد. اگرچه عوامل متعددی در این امر نقش دارند ولی یکی از دلایل را می‌توان ترویج فرهنگ کار دولتی و پشت میز‌نشینی ذکر کرد.

اما در این بین جوانانی هستند که با اراده‌ای محکم به رغم تحصیلات دانشگاهی به دنبال به گردش آوردن چرخ اقتصاد جامعه هستند. چرخشی که نه تنها بر زندگی فردی آنان اثرگذار بوده بلکه رونق به بخش تولید و اقتصاد کشور می‌بخشد.

طالب‌بیگی هزاوه‌ای از جوانان تحصیلکرده استان مرکزی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی است که سعی کرده پیوندی میان رشته تحصیلی دانشگاهی خود با پیشه ابا و اجدادی برقرار کند. و با دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی کارگاه تولید باسلوق و شیره انگور به این رؤیای خود تحقق بخشد.

این جوان هزاوه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ تهیه مکمل‌های غذایی از شیره انگور را اولین جرقه در ذهنش برای دنبال کردن شغل ابا و اجدادی‌اش عنوان کرد و گفت: از سال 92 برای دریافت مجوز فعالیت کارگاهی برای تولید مکمل‌های غذایی مورد تائید سازمان بهداشت تلاش کردم و سرانجام با وجود بروکراسی‌های اداری موجود، بالاخره در سال 94 موفق به دریافت مجوز شدم.

وی با اشاره به پروسه طولانی دریافت مجوز گفت: در مدت این دو سال که به دنبال مجوز فعالیت بودم دست کم روزانه 12 ساعت را صرف مراحل اداری دریافت مجوز فعالیت از جهادکشاورزی و پروانه بهداشتی کردم.

طالب‌بیگی هزاوه‌ای با یادآوری اینکه در این مدت هرگز دلسرد نشدم و  باقوت کار را دنبال کردم، گفت: حتی دغدغه‌های موجود در بازار فروش هم نتوانسته‌اند در این مدت، سدی بر سر راهم باشند.

این جوان هزاوه‌ای عمده مشکلات در بازار فروش را تولیدات تقلبی دانست و گفت: متاسفانه نبود نظارت کافی سبب شده تا افراد سودجو با تولید محصول نامرغوب و عرضه آن به بازار فروش قیمت‌ها را بشکند اما این مسئله هم مانع از این نشده که من دست از تلاش و همت بردارم.

وی حضور افراد سودجو و عرضه تولیدات تقلبی را بزرگترین سد راهش در بازار استان دانست و گفت: این موضوع سبب شد تا بیشترین زمان خود را صرف یافتن بازارهای خارج از استان کنم و خوشبختانه در این حوزه هم موفق بوده‌ام تا جایی که امروز تولیدات کارگاه را به استان‌های مجاور از جمله اصفهان و تهران صادر کنم.

طالب‌بیگی هزاوه‌ای در پاسخ به میزان تسهیلات اقتصادمقاومتی دریافتی از بسیج سازندگی برای راه‌اندازی کارگاه تولید باسلوق و شیره انگور گفت: تاکنون 750 میلیون ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی برای توسعه و رونق بخشیدن به کارگاه تولیدی از بسیج سازندگی دریافت کرده‌ام.

وی ضمن درخواست از مسئولین برای حمایت از تولید گفت: با حمایت از تولید بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان رفع خواهد شد، متاسفانه برنامه جدی درحوزه حمایت از تولید وجود ندارد چراکه دریافت تسهیلات خود پروسه‌ای طولانی را می‌طلبد و نمی‌تواند آنگونه که انتظار می‌رود به تولید رونق بخشد.

این جوان کارآفرین هزاوه‌ای ادامه داد: چنانچه این حمایت‌ها به موقع نباشد به عنوان یک کارآفرین قادر نخواهم بود که در زمان مقرر مواداولیه را خریداری کنم و ناچار به تهیه مواد اولیه از واسطه‌ها هستم که این خود بر قیمت نهایی محصول تولیدی اثرگذار خواهد بود.

طالب‌بیگی هزاوه‌ای تاکید کرد: متاسفانه تامین ضمانت‌های بانکی در وضعیت حاکم بسیار دشوار بوده و بروکراسی‌های بانکی خود مانعی در مسیر تولید است که امیدوارم مسئولان برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل داشته باشند.

وی به حضور خود در نمایشگاه‌های موادغذایی و عرضه محصولات و هزینه‌های این بخش اشاره کرد و گفت: تنها در نمایشگاه‌هایی که از سوی بسیج سازندگی چه در سطح استان و چه در سطح ملی برگزار می‌شود رایگان شرکت می‌کنم ولی برای حضور در سایر نمایشگاه‌ها تمامی هزینه‌ها شخصی تامین می‌شود.

این جوان هزاوه‌ای با گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت‌های استان گفت: برای حضور در سمینار تخصصی انگور که به میزبانی بجنور برگزار شد شخصا تمامی مکاتبات و پیگیری‌ها را برای حضور داشتم بدون اینکه از سوی مسئولان استان مرکزی به تولیدکنندگانی مثل من اطلاع رسانی شود یا حمایت لازم را برای شرکت در این سمینار از تولیدکنندگان داشته باشند.

طالب‌بیگی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ظرفیت‌ و توانمندی جوانان استان را باور کنند می‌توانیم این کارگاه را توسعه بخشیم و در کمتر از دو سال آینده شهرستان اراک را به مرکز تولید شیره انگور تبدیل کنیم و زمینه اشتغال را برای دست کم 100 نفر فراهم سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات