مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

اولویت نخست اشتغال زایی واحدهای تولیدی با 60درصد پیشرفت فیزیکی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی موانع و مشکلات صنایع تبدیلی و غذایی هشترود گفت: مشکلات موجود در تولید واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای سرمایه گذاری در این بخش است.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۳۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ناصر قره باغی افزود: احیا و آغاز به کار مجدد واحدهای نیمه فعال صنعتی استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با جدیت هرچه تمام تر پیگیری می شود.

وی مهم ترین مشکل در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی را راکد کمبود نقدینگی برشمرد و اظهارداشت: از سرمایه گذاری در بخش دامداری و جمع آوری شیر در هشترود حمایت مالی می شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت نیز از کارشکنی برخی مسئولان استانی در مورد سرمایه گذاری در هشترود ابراز گله مندی کرد و افزود: کارشناسان سرمایه گذاری استان توجیه نیستند و همچنین کم کاری کارشناس سرمایه گذاری در فرمانداری هشترود در استقبال از سرمایه گذاران نیز به چشم می خورد.

سید حمزه امینی گفت: پس از 39 سال از انقلاب برای هشترود به عنوان قطب تولید گندم و منطقه بکر هنور کاری نشده و مسئولین در مورد ایجاد اشتغال در این شهرستان اهمال کاری می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: هشترود با وجود سد سهند توانایی سرمایه گذاری در همه چیز را دارد ولی متاسفانه پایاب های این سد هنوز تکمیل نشده است.

امینی ادامه داد: اگر مسئولان تنگ نظر نباشند تا دوسال آینده با اتمام فاز یک پایاب سد و آغاز پایاب های ویگر و شروع بکار کردن واحدهای در دست احداث ریشه بیکاری در این شهرستان ریشه می شود.

فرماندار هشترود نیز با اعلام اینکه لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در قطب تولید گندم با پیش‌بینی برداشت سالانه 150 هزار تن نیاز منطقه است افزود: 5 واحد سیلو گندم با 250 هزار تن ظرفیت و وجود 3 هزار هکتار باغ سیب با تولید 35 هزار تن تولید در سال که با وجود سد سهند به 75 هزار تن خواهد رسید منطقه هشترود مستلزم حمایت و سرمایه گذاری بخش صنایع تبدیلی می باشد.

حسن مستفید از ایجاد ناحیه صنعتی در شهر نظرکهریزی با توجه به قرار گرفتن این شهر در کنار آزاد راه هشترود مراغه و اتصال آن به آزاد راه پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

وی ادامه داد: همه زیر ساخت در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی مهیاست.

مستفید با اظهار گله مندی از مدیران کل استان گفت: متاسفانه برخی مدیران کل برای جلسات اشتغال زایی کارشناس غیر مرتبط می فرستند.

وی اظهارداشت: برخی مدیران کل متاسفانه ناز نازی هستند و جرات حرکت به خود را برای سفر کاری به شهرستان ها را نمی دهند شاید می ترسند که سرما بخورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار