ظریف گفت که نه تنها برجام قابل مذاکره نیست بلکه بر این واقعیت است که حمایت اتحادیه اروپا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام مناسبی است اما باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد و عملیاتی شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۶۵۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین‌المللی گفتگوهای مدیترانه‌ای عازم رم شده است در بدو ورود به کشور ایتالیا گفت: در بحث اجلاس مدیترانه که بنده به همراه چند وزیر خارجه دیگر به عنوان سخنرانان اصلی از امروز (پنجشنبه) تا شنبه سخنرانی خواهیم کرد، محورهایی که برای صحبت تعیین شده است -که البته بیشتر به شکل پرسش و پاسخ خواهد بود- یکی وضعیت در منطقه ماست که شرایط بسیار خطرناکی دارد و دیگری بحث برجام است.

ظریف در ادامه افزود: در بحث برجام مشخصا تاکید خواهیم کرد که نه تنها برجام قابل مذاکره نیست بلکه بر این واقعیت است که حمایت اتحادیه اروپا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام مناسبی است اما باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد و عملیاتی شود.

وزیر خارجه کشورمان درباره بحث دیگر این نشست یعنی بحران‌های منطقه‌ای گفت:‌ در بحث منطقه هم این واقعیتی است که امروز داعش در محیط نظامی شکست خورده ولی نیاز است تا تفکر داعشی در همه جای جهان مورد تهاجم قرار بگیرد، هم از دیدگاه فرهنگی و هم از دیدگاه ایدئولوژیک و هم از دید سیاسی. همچنین باید منابع مالی تروریست‌ها تهدید شود و از رسیدن منابع مالی و در واقع سلاح به تروریست‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته شاهد این بوده‌ایم که چه کشورهایی این اقدامات را انجام می‌دادند هم در منطقه و هم در فراتر از منطقه، اینها نکاتی خواهند بود که انشالله مطرح خواهیم کرد. علاوه بر آن در حاشیه این اجلاس ملاقات‌هایی هم با وزیر خارجه ایتالیا و همینطور سایر وزرای خارجه از منطقه و از اروپا خواهیم داشت.

ارسال نظرات