خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیجی در صحنه های خطر و در تمام صحنه ها نفر اول است، گفت: اول بسیجی عالم امیرالمومنین(ع) است که سپر بلای پیامبر(ص) می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۵۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

بسیجی در صحنه های خطر و در تمامی صحنه ها نفر اول استبه گزارش خبرگزاری بسیج در همدان، محمدحسین صفارهرندی امروز در نخستین همایش منادیان فرهنگ استان همدان اظهار داشت: برای شناخت بسیج به طور قطع باید فرهنگ بسیجی را مقدم بر دیگر برنامه‌های سازمان دانست.

وی افزود: اینگونه نیست که یک عنوان ذهنی شما را در شاخه‌های مختلف بر سر یک قرار آورده باشد بلکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی گرد هم آورده است و اما وجه مشترک یک رنگ ثابت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرهنگ بسیجی ابراز داشت: عنصر بسیج و بسیجی در کلام الهی در آمده است.

وی با اشاره به آیه 14 سوره صدر تصریح کرد: کانون بسیج و کانون محوری بسیجی کسانی هستند که دعوت خدا را اجابت می‌کنند.
صفارهرندی با بیان اینکه بسیجی در صحنه های خطر و در تمام صحنه ها نفر اول است، گفت: اول بسیجی عالم امیرالمومنین(ع) است که سپر بلای پیامبر(ص) می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن صرفا برای صحنه هایی نیست که در آن مقاتله و جنگ است، بیان داشت: بسیج دامنه گسترده‌تری دارد و در تمام صحنه‌ها باید باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمان انقلاب آن گروهی که در اطراف امام (ره) بودند، کم بودند اما اندیشه ایشان منتشر شد و دامنه پیدا کرد و حاصل آن یک همآوردی جدی شد که منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی ادامه داد: حسن باقری به عنوان یک تبلیغ کننده در زمان جنگ به جبهه رفت اما سردار سپاه اسلام شد و یک نابغه نظامی و استراتژیک می شود و این مکتب بسیجی است که وی به اینجا می‌رسد.

صفارهرندی تصریح کرد: این فرهنگ و نگاه و محلی که فرهنگ بسیجی در آن اشاعه می شود یک مدیر تحویل نظام می دهد.

* بسیجی میزان خود را با ولایت تنظیم می کند

وی با بیان اینکه خصوصیت بسیجی دل به دریا زدن است وگرنه حرکت‌های زود بازده را همه حاضرهستند،  انجام دهند، گفت: در خصوص سوریه این وظیفه ما بود که برویم و مقاومت کنیم و وقتی ولی امر دستور می دهد عده‌ای محدود بر نظر ایشان پیش رفتند و عده ای نیز مقاومت کردند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز وقتی غنیمت پخش می کنند و پیروزی مشخص شده می بینیم همان افرادی که مخالف مقاومت بودند، پیام می فرستند و در خصوص مدافعان حرم سخنرانی می کنند و چطور می شود که در کنار خانواده مدافع حرم حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیجی میزان خود را با ولایت تنظیم می کند، گفت: بسیجی که تنظیمات آن با هدایت ها و فرامین رهبری تنظیم نشده باشد بسیجی نیست.

صفارهرندی ادامه داد: این شاخص مسلمانی است که حق نداریم از رهبر پیشی بگیریم بنابراین ما باید مطیع امر ولایت باشیم.

وی عنوان کرد: چرا وقتی می‌بینید برجام چیزی نداشت باز سراغ آن می‌روید و چرا برای مراحل بعدی آن حرص می خورید وقتی نتیجه ای نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آمریکایی ها بارها گفتند که ما دیگر با جنگ نظامی نیستیم بلکه جنگ ما جنگ فانتزی است و جنگ فانتزی خلع سلاح می کند.

وی با بیان اینکه برجام آزمون شکست‌خورده است؛ افزود: چرا آزمون شکست خورده را مجدد مطرح می کنید که آن روز دیگر مشکل شما مشکل اقتصاد نخواهد بود بلکه مشکل نظامی و ... خواهید داشت.

صفارهرندی با بیان اینکه سازش کردن و مذاکره منجر به راحتی نیست بلکه آنها دارند مقدمه جنگ را آماده می کنند، گفت: نباید مقابل دشمن سر خم کرد چراکه در نهایت منجر به تکه تکه شدن ایران می شود مانند عهد نامه های ترکمن‌چای و گلستان که باید در اینجا ذلت نپذیرفت.

* تفکر بسیجی مایه رستگاری است

وی تصریح کرد: معیار تقوا و بسیجی بودن این است که بالا دست رهبرش حرف نزند و نباید تعیین تکلیف برای رهبر کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه 118 سوره توبه گفت: در ساعات رونق همه می آیند اما رهبر را در ساعت سختی تنها نگذاشتن می شود امیر المومنین(ع)؛ شما می خواهید کمک کنید در زمان سخت از جبهه حق کمک کنید.

وی با اشاره به اینکه کسانی هستند که دل مردم را خالی می کنند، تصریح کرد: من به شماها تبریک می‌گویم که یک انتخاب مبنایی کردید اگر میخواهیم مملکت پیشرفت کند راه آن نگرش بسیجی است.

صفارهرندی با بیان اینکه تفکر بسیجی هرجا حاکم باشد، اثرگذار است، گفت: تفکر بسیجی مایه رستگاری است و جذاب ترین کارها توسط جوانان بسیجی است.

وی در پایان سخنانش گفت: امید است این جشنواره ها باعث بارورشدن تفکر بسیجی و ایجاد ذوق نگرش بسیجی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات