اولین همایش تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری با استقبال پرشور مردم و مسئولین شهرستان ساوجبلاغ در فرهنگسرای امام علی شهر هشتگرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۵۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام محمدی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ در همایش «تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری» اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش «بررسی نواندیشی‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» درگیر کردن دانشگاه‌ها با مسائلی است که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

همایش «تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری» در ساوجبلاغ برگزار شد

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه باید مسأله پرداختن به دفاع مقدس، جهاد، ایثار و شهادت از مهم‌ترین این اولویت‌ها باشد، خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با این عناوین از جایگاه بلندی برخوردار است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم به تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری پرداختند.ایشان شاخص های اسلام ناب محمدی و تفاوت آن با انواع اسلام آمریکایی را در شناخت اندیشه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و افزود با مراجعه به سخنرانی های ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری در سال های گذشته میتوان به شناسایی این شاخص ها پرداخت.

دکتر ذوعلم ضمن اشاره به اندیشکده های آمریکایی و چهره سازی های آن ها از اسلام ، گفت :برخلاف القای روشن فکر نماها ، اسلام ناب محمدی بر اساس پشتوانه منطقی، عقلانی و استدلالی شکل گرفته است.

وی تصریح کر: دین اسلام و نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه مسیر خاصی بر روی تفکر ، اندیشیدن، آزاد اندیشی داشتند و آن را میتوان در تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها ، حوزه ها و حوزه های فرهنگی یافت.

دکتر ذوعلم انقلاب اسلامی را یک مسئله جهانی دانستند و گفت : که امروزه دیدگاه های حضرت امام و مقام معظم رهبری  در کشور های آمریکای لاتین مطالعه و ترجمه و مطلعه و بر روی آن فکر میشود و افزودند اگر ما عقبه در درون کشور و در دانشگاه ها و مدارس و حوزه های علمیه به آن نپردازیم به مرور زمان سست خواهد شد.

وی گفت: وظیفه انسان انقلابی شناخت فکر و اندیشه اصلی اسلام است و این اندیشه را میتوان از رهنمود های حضرت امام خامنه ای و امام راحل (ره) پیدا کرد و انقلاب اسلامی را انقلابی عقلانی دانست و آرمان ها و اهداف انقلاب را عقلانی دانست. و لزوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی را در برابر تمدن نوین غرب متذکر شدند.

حجت الاسلام ذوعلم در ادامه افزود: برای هر انسان مومن انقلابی الزامی است که تفکر انقلابی را بشناسد و آن را عنوان زیرساخت اندیشه خود سازد و همانگونه بیندیشیم که مقام معظم رهبری می اندیشند.

دکتر ذوعلم حضور در نماز جمعه ، نماز جماعت، حضور در مناسبت های اسلامی و انقلابی ، تلاش کار و تدبیر برای حل مشکلات مردم و برای پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه ، مطالعه و درس خواندن و تلاش علمی در کنار حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی که از ملزومات شکل گیری تمدن نوین اسلامی در برابر غرب میباشد و در ادامه فرمودند ما باید بتوانیم کلام حضرت امام و مقام معظم رهبری را بر اساس پشتوانه هایی که در روایات و در کلام معصومین دارد ، خوب نشر کنیم و به عنوان خطوط فکری تلقی کنیم.

دکتر ذوعلم در جمع بندی مطالب گفت: نگاه ما به تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری به عنوان یک نظام اندیشه ای و نظام فکری دارای استدلال از قبل انقلاب تا به حال باشد.اندیشه امام و مقام معظم رهبری یک اندیشه انسانی و بشری محض نیست و اندیشه ای الهی و متکی بر منابع وحیانی است و برگرفته از منابع دینی با نگاه اسلام ناب میباشد و در مقابله با تعاریف دیگر از اسلام برامده است.

حجت الاسلام ذوعلم در پایان جامعه دارای تفکر ، بصیرت ، اندیشه ورزی و اهل تحقیق را دور از تردید و تزلزل دانست و این شاخص ها را وحدت آفرین و انسجام بخش و باعث پیشرفت های روز افزون فرهنگی ، علمی و سیاسی دانست.

 

 

خبرنگار بسیجی :فلاحتکار

ارسال نظرات