خبرهای داغ:
ابراهیمی گفت: هفته وحدت، مظهر تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف است که این وحدت به زنده نمودن هویت اسلامی و حریت انسانی منجر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۱۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت به تمام مسلمین جهان اظهار کرد: هفته وحدت، مظهر تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف است، پیام هفته وحدت انسجام بین مسلمین است که این وحدت منجر می‌شود به زنده کردن هویت اسلامی و حریت انسانی و همچنین هوشیاری در قبال مسائل پیچیده دشمنان و شیاطینی که از اسلام کینه به دل دارند.
این کارشناس فرهنگی افزود: وحدت و وفاق اجتماعی یکی از مهمترین ایده‌هایی است که انسان‌ها خصوصاً مسلمانان از روزگار آغازین اسلام تا به حال، با توجه به اصول و مبانی اسلامی پیگیر آن بوده و در تلاش‌اند که یک نظریه و استراتژی واحدی، در ابعاد مختلف، متناسب با مقتضیات زمان، ارائه دهند. مفهوم وحدت اسلامی به‌صورت نظری در متون و منابع اصیل اسلامی به‌ویژه در قرآن‌کریم به تعابیر مختلفی، چون، امت واحده، برادری و اعتصام به حبل الله مطرح شده است.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: میلاد حضرت رسول‌اکرم (ص) نقطه عطفی در رسالت انبیاء و آغاز تحولی شگرف درجامعه بشریت بود و کتاب مقدس و همیشه جاوید این پیامبر عظیم‌الشأن دریائی از معرفت، حکمت، عقل و درایت، علم و دانائی را به جهانیان عرضه کرد و جهانی نو را نوید داد که پایانی بود بر ظلمت و تاریکی‌ها و انوار هدایت جهان را به نور و یکتاپرستی متبلور ساخت.
وی تصریح کرد: هفدهم ربیع‌الاول همچنین یادآور تولد یکی از نوادر علم و معرفت و دانش و تقوا و پرهیزکاری و بنیان‌گذار مذهب شیعه حضرت امام‌صادق (ع) است که دریای علم‌اش نه تنها جهان اسلام بلکه سرزمین‌های دیگر مذاهب و ادیان را به انوار معرفت روشنائی بخشیده و چشمه جوشان فضیلیت و خردمندی‌اش جهانی را متحیر ساخته است.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان در پایان با تاکید بر اینکه امیدوارم تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به این واقف باشند اگر وحدت بین خود را حفظ نکنند دشمنان خواهند توانست در بین مسلمین رسوخ کرده و از بین بردن وحدت بین آن‌ها خواهند شد و مسلمانان را در هر کجای این کره خاکی به انزوا خواهند کشاند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها