معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵۰۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز برابر کتاب ندای رحمت و در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات قرآن، قرائت و نماز در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز با هم رقابت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین گفت: بر اساس مصوبات ستاد برنامه ریزی مسابقات وزارت، کلیه مسابقات دوره ابتدایی تا سطح منطقه یا شهرستان، دوره متوسطه اول به استثنای مسابقه حفظ ویژه، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق تا سطح استان و در دوره متوسطه دوم تا سطح کشوری برگزار می‌شود.

نریمانی با بیان اینکه دانش آموزان می‌توانند در یکی از رشته‌های قرائت به شیوه تحقیق و یا قرائت به شیوه ترتیل شرکت کنند، ادامه داد: دانش آموزانی که تمایل دارند در رشته حفظ با همدیگر رقابت کنند، می‌توانند در یکی از رشته‌های حفظ عمومی یا حفظ ویژه شامل، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء ترتیبی، ۲۰ جزء ترتیبی و حفظ کل قرآن شرکت کنند.

وی مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز را از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات برشمرد و افزود: آدرس الکترونیکی سایت نور به نشانی www.quran.medu.ir می‌باشد که دانش آموزان می‌توانند به این نشانی مراجعه و ثبت نام کنند.

نریمانی به شراییط رشته حفظ ویژه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در مسابقات حفظ ویژه (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم) باید در سامانه طرح نور ثبت نام کرده و بر اساس دستورالعمل طرح ملی حفظ در آزمون‌های مربوطه شرکت و امتیاز آنان در سامانه طرح نور ثبت شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند به مرحله استانی دعوت شده و پس از برگزاری مرحله استانی، نفرات اول هر دوره تحصیلی در هر سطح و به تفکیک جنسیت در مرحله کشوری حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات