خبرهای داغ:

نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت در چالدران

جریانات تکفیری و ماهیت شبکه های ماهواره ای ضد تقریب در نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان چالدران مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۲۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این نشست که به همت سپاه پاسداران شهرستان چالدران در مسجد جامع این شهرستان و با حضور گسترده روحانیون شیعه و سنی برگزار شد، سرهنگ پاسدار سید مهدی غقاری فرمانده سپاه چالدران با اشاره بر نیات شوم دشمنان اسلام از تشکیل گروههای تکفیری، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام قصد داشتند باایجاد گروههای تروریستی تکفیری چهره اسلام را مخدوش و میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند که به برکت راهنمایی های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور بیدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و هوشیاری مسلمانان، این فتنه به ثمر ننشست.

در ادامه این نشست، امام جمعه چالدران  بااشاره به شجاعت و از خودگذشتگی حضرت امام خمینی (ره) در سالهای مبارزات خود، به نقش روحانیت در اصلاح جامعه پرداخت و گفت: روحانیت ضمن اینکه وظیفه خود را در حفظ و ترویج دین انجام می دهد، وظیفه اصلاح جامعه در عرصه های مختلف را نیز بر عهده دارد که این مهم با شجاعت و نترسی و به دور از هرگونه محافظه کاری مقدور است.

حجت الاسلام آقایی همچنین با برشمردن توطئه های مختلف دشمنان اسلام برای ضربه زدن به این دین آسمانی افزود: دشمن قسم خورده، درطول تاریخ با توطئه های گوناگون از جمله ایجاد وهابیت و سایر فرقه ها، سعی در ضربه زدن به اسلام نام محمدی (ص) دارد و بر مسلمانان و انسانهای آزاداندیش واجب است تا با تعقل و تفکر در آیات قرآن کریم، این توطئه ها را خنثی و به ترویج و ائتلای هرچه بیشتر آن بپردازند.

در این نشست یکی از روحانیون اهل تسنن حاضر در منطقه نیز دین اسلام را دین تعقل و تدبر برشمرد و گفت: تکفیری ها با به خاک و خون کشیدن انسانها به اسم دین در حال ضربه زدن به دین مبین اسلام هستند که برهمگان واضح و مبرهن است که اسلام دین تعقل و تدبر است و افراط و تفریط را نمی پذیرد.

ماموستا رزمی پور با اشاره به نقش شبکه های ماهواره ای در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، افزود: امروز می بینیم دشمن همه امکانات از جمله ماهواره را به خدمت گرفته برای تکفیر، اهانت و اتهام به اسلام و نیز ایجاد اختلاف بین مسلمانان، که بر روحانیون و عالمان دینی واجب است تا با روشنگری این توطئه را نقش بر آب کنند.

وی ضمن تقدیر از هوشیاری نیروهای مسلح، به وجود امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: امنیتی که امروز در جای جای کشور عزیزمان ایران وجود دارد در سایه وحدت ملت ایران و نیز بیداری و جان فشانی های نیروهای مسلح و سپاه قهرمان است.

ارسال نظرات