همزمان با سراسر کشور، نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به مناسبت هشتم آذر روز مقابله در برابر حوادث و بلایای طبیعی در هنرستان دخترانه کوثر شهر میامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۲۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان نوزدهمین مانور سراسری زلزله با شعار " مدرسه ایمن – جامعه تاب آور در تمامی مدارس شهرستان میامی و به و صورت نمادین در هنرستان دخترانه کوثر برگزار شد.

در این مانور که با مشارکت بسیج دانش آموزی، جمعیت هلال احمر و دستگاه های اجرایی برگزار شد، دانش آموزان و مسئولان شیوه های عملی پناه گیری، خروج اضطراری، کمک های اولیه، حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری را به صورت آزمایشی تمرین کردند.

محمد مهدی کریمی، فرماندار شهرستان میامی  در حاشیه این مانور  با بیان این که زلزله و بلایای طبیعی به صورت ناگهانی رخ می دهند، گفت: انجام مانورها باید نزدیک به واقعیت انجام پذیرد تا در مواجهه با این نوع خطرات با آمادگی هر چه بیشتر اقدامات مورد نیاز انجام گیرد.

وی عنوان کرد: این مانور باهدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن، کاهش خسارات ناشی از زلزله ، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی دانش‌آموزان و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی از آثار دانش آموزان و آموزش اقدامات لازم در هنگام زلزله به مسئولان و  دانش آموزان از جمله برنامه هایی بود که اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها