گامی دیگر از خدمات رسانی بسیج در بافت؛

حضور بسیج جامعه پزشکی بافت در مناطق عشایری به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی

در راستای اعتلای بسیج در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تعدادی از پرسنل خدوم بسیج جامعه نظام پزشکی شهرستان بافت به همراه فرمانده سپاه شهرستان و مسوول بسیج سازندگی شهرستان در محل قشلاق عشایری ایل لری در منطقه کلوک آب گندوییه حضور یافتند.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۱۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  در راستای اعتلای بسیج خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق دور افتاده شهری،افتتاحیه طرح شهید دکتر رهنمون در مناطق عشایری شهرستان بافت انجام شد، در این راستا تعدادی از پرسنل خدوم بسیج جامعه نظام پزشکی شهرستان بافت با سرپرستی دکتر سلطانی به همراه سرهنگ کردی فرمانده سپاه شهرستان و شمسی مسوول بسیج سازندگی شهرستان جهت خدمات بهداشتی و درمانی راهی مناطق جنوب شهرستان محل قشلاق عشایری ایل لری در منطقه کلوک آب گندوییه شدند.

سرهنگ کردی فرمانده سپاه شهرستان بافت در خصوص این اعزام بیان کرذ: در راستای اعتلای بسیج جهت خدمات بهداشتی و درمانی بمناسبت هفته بسیج تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان به همراه بسیج سازندگی به مناطق دور افتاده از شهرستان و عشایری آمده ایم تا مشکلات پزشکی این عزیزان رفع شده و سایر مشکلات ایشان نیز با کمک بسیج سازندگی حل شود.

وی افزود: امروز در جامعه بسیج سازندگی و تیم های جهادی بسیج در صف اول خدمت به محرومان و عشایر دور افتاده از شهر قرار دارند، بسیج بدون هیچ مزدی مشکلات را حل میکند و تمام دغدغه اش حل مشکلات مردم است.

در ادامه دکتر احسان سلطانی مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان و رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان هدف از این طرح پزشکی را محرومیت زدایی بهداشتی و درمانی عشایر دانست و ابراز داشت: امروز به مناطق عشایر نشین شهرستان در جنوب شهرستان آمدیم چرا که این عزیزان راه طولانی و مشکلی تا شهر دارند و باید مشکلات بهداشتی و درمانی آنها برطرف شود لذا در راستای افتتاح طرح شهید دکتر رهنمون بسیج جامعه پزشکی شهرستان به این مناطق آمده است تا مشکلات حوزه درمان این عشایر برطرف گردد.

وی در خصوص این اعزام و تیم همراه گفت: تیم ما شامل چندین پزشک،ماما، کارشناس بهداشت محیط ، داروسازو پرستار است که بیشتر مشکلات پزشکی ایشان در عفونت و سرماخوردگی در کودکان، عفونت های زنانه در خانمها و زانودرد و کمر درد در افراد مسن و مردان سن بالا بود که خدمات ارائه شد، ما در راستای کمکهای بهداشتی و درمانی در مناطق دور دست و عشایری سالانه ۶ بار این طرحها را انجام می دهیم .

وی در خصوص طرح بی مزد پزشکی به محرومان گفت: این طریق طرح ها انسان را سبک می کند و خدمت بی مزد ما پزشکان جامعه بسیج پزشکی زکات علم ماست و امیدوارم این طرح های جهادی در عرصه پزشکی  و سایر افزایش یابد تا هیچ فرد دور افتاده ای از شهر احساس دوری نکند.

در ادامه  پس از بازدید فرمانده سپاه و مسوول بسیج سازندگی شهرستان از مدرسه عشایری و جلسه با دانش آموزان عشایر و صحبت با تک تک بچه ها با مشکلات انها آشنا شد و همچنین سلیمانی معلم عشایری عشایر لری در خصوص مشکلات این طیف از جامعه بیان کرد: نداشتن راه جاده عشایری مناسب و سرویس بهداشتی و حمام بزرگترین مشکل این عزیزان عشایر است.

کردی فرمانده سپاه پس از شنیدن درد دل دانش آموزان و خانواده انها از نداشتن سرویس بهداشتی و حمام قول ساخت حمام و سرویس بهداشتی مناسب با همکاری تیم جهادی بسیج سازندگی را در آینده ای نزدیک به این عزیزان داد.

در پایان مردم عشایر این منطقه از حضور تیمهای جهادی بسیج جامعه پزشکی و سپاه و بسیج سازندگی تشکر کردند و برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر نمودند

ارسال نظرات
آخرین اخبار