فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: فرهنگ ایثار و فداکاری، ظلم ستیزی و آزادگی در قاموس شهدا تجلی دارد و باید خاطرات شهدا ورق زده شود تا از این فرهنگ توشه‌ای برای افراد جامعه فراهم شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۸۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ سرهنگ پاسدار علیرضا براتعلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین، یادواره « آبروی کوچه‌ها، افتخار محله‌ها» با محوریت زندگی شهید «محمد هادی» که به همت حوزه مقاومت بسیج امام خامنه ای(مدظله) در محله خیابان شهید مصطفی خمینی شهرستان خمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ و به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ که فرمودند؛«فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جان خود را بدهم، نشان از اهمیت فرهنگ است.»

وی افزود: این فرهنگ، فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری، ظلم ستیزی و آزادگی است که در قاموس شهدا متجلی شده است و باید خاطرات شهدا ورق زده شود تا از این فرهنگ توشه‌ای برای افراد جامعه فراهم شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: شهدا پیروان راستین راه عاشورا بودند. آنان با رشادت و جان نثاری خود نشان دادند که بعد از گذشت 1400 سال همچنان خون سیدالشهدا و یاران با وفایش در رگهایشان جریان دارد.

سرهنگ پاسدار براتعلی خاطرنشان کرد: شهدا همواره در حافظه تاریخ ماندگار هستند و هرگز از یادها فراموش نمی‎شوند، شهدا توانسته‌اند با انتخاب راه درست راه یک ساله را یک شبه طی کنند، وظیفه ما است که شهدا را درک کنیم چرا که شهدا مسائل مالی را زیر پا قرار دادند و به سوی خداوند رفتند.

 

شهید «محمود هادی» فرزند محمد هاشم دوم تیرماه 1348 در شهرستان خمین دیده به جها ن گشود و دانش‌آموز مقطع راهنمایی بود که سنگر علم را به سنگر جهاد پیوند زد و در مدت 6 ماه فعالیت خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در عملیات کربلای 5 حضور یافت و در همین عملیات در منطقه شلمچه در تاریخ هفتم اسفندماه 1365 در سن 16 سالگی به شهادت رسید.

رعایت احترام پدر و مادر و بزرگترها، کمک در کارهای خانه و همنوعان خود، از خودگذشتگی، پایبند بودن به اصول و اعتقادت دینی و اهمیت دادن به نماز اول وقت از ویژگی‌های بارز شهید بود.

خاطره گویی توسط پدر و مادر و برادر شهید، مداحی و تقدیر از خانواده شهید از دیگر برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات