خبرهای داغ:
بخشدار نیم بلوک گفت: بخاطر اینکه خضری دشت بیاض منطقه زلزله خیز و در منطقه کوهستانی واقع شده است نیاز است که یک سوله مدیریت بحران در این شهر ایجاد شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۳۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدشریف گلچین بخشدار نیم بلوک به عنوان رئیس ستاد بحران  در جلسه ستاد بحران که با حضور مسئولین  در خضری دشت بیاض برگزارشد با بیان اینکه خضری دشت بیاض  مرکز بخش نیم بلوک در حاشیه جاده ترانزیتی که روزانه سه هزار خودرو تردد دارند ونیز بخاطر منطقه زلزله خیز بودن ودر منطقه کوهستانی واقع شده است نیاز است که یک سوله مدیریت بحران در این شهر ایجاد  شود.

"گلچین" افزود: اتفاقا وحوادث های  زیادی درکشوررخ می دهد که بخش نیم بلوک در گذشته بخاطر وقوع زلزله خسارتهای زیادی را متحمل شده است  وباید دستگاه خدمات رسان به موقع در محل حادثه حضور و آموزشهای لازم را  پیدا کنند.

وی گفت: اصل مهم آموزش است که باید بصورت فرهنگ  دربین دانش آموزان وخانواده ها دربیاید  چراکه نیروی انسانی موقع بحران  فعالتر عمل خواهد کرد لذا اموزش سرلوحه کار مردم باید قرار بگیرد.

وی نیز با بیان اینکه در موقع مانور زلزله باتماسی که  با اورژانس خضری دشت بیاض با آدرس ومشخصات کامل گرفتم متاسفانه  پکیجی قاین نیروهای قاین را به خود مدرسه قاین  اعزام کرده بود نه مدرسه خضری دشت بیاض  که متاسفانه باید پیگیری جدی شود.

وی با اشاره به اتفاقات وحاثه های سال گذشته در سیل گفت: خضری دشت بیاض بین دو رودخانه واقع شده است خسارات زیادی را به مردم وارد کرد که باید قبل از هر حادثه ای تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: تمام دهیاری روستاهای بخش نیم بلوک مجهز به وسایل امداد رسانی ، منازل روستائیان تحت پوشش بیمه روستائی، دهیاران بیمه مسئولیت مدنی قرار گرفته اند.

 ساخت سوله مدیریت بحران و تجهیز اداره راهداری حمل ونقل جاده ای در خضری دشت بیاض

"اسماعیلی"شهردار خضری دشت بیاض  با گلایه ازشهروندان این شهربه  عدم توجه به ساخت وساز در خضری دشت بیاض گفت: شهروندان توجه کافی به ساخت وساز ساختمان خود بخاطر پرداخت هزینه به شهرداری را ندارند وموقع حادثه دچار خسارتهای فراوانی میشوند که بیشترین خسارت را افرادی می بینند که در چار چوب ساخت وساز حرکت نمی کنند.

وی از ایجاد نمایشگاه عکس در باره حوادث گذشته در این شهر وبخش خبرداد وگفت: این نهاد اعلام امادگی برای همکاری برای آموزش با مدارس بخش نیم بلوک  را دارد.

"جهانبخش" مسئول نمایندگی آموزش وپرورش بخش نیم بلوک هم در اجرای نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن جامعه تاب آور»که در دبیرستان تهامی خضری دشت بیاض  به عنوان پایلوت برگزارشد ، گفت: مانور زلزله و ایمنی با مشارکت دانش آموزان پسر  برگزار شد که هدف  از برگزاری این مانور ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است.

وی  افزود: ایجاد آمادگی در دانش آموزان می تواند در کاهش تلفات و صدمات ناشی از زلزله موثر باشد.

وی اظهارداشت:  آموزش و پرورش تلاش می کند تا آموزش ها و مهارت های لازم را برای مقابله با پیامدهای منفی زلزله و بلایای طبیعی به دانش آموزان انتقال دهد.

وی  ادامه داد: باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان وحتی خانواده ها ومسئولین  بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد.

"اسماعیلی" شهردار خضری دشت بیاض با بیان اینکه 32حوادث دراستان ما وجوددارد  وبا  گلایه ازشهروندان این شهربه  عدم توجه به ساخت وساز در خضری دشت بیاض گفت: شهروندان توجه کافی به ساخت وساز ساختمان خود بخاطر پرداخت هزینه به شهرداری را ندارند وموقع حادثه دچار خسارتهای فراوانی میشوند .

وی از ایجاد نمایشگاه عکس در باره حوادث گذشته در این شهر وبخش خبرداد وگفت: این نهاد اعلام امادگی برای همکاری برای آموزش با مدارس  بخش نیم بلوک را دارد.

"حسینیان "عضو شورای اسلامی خضری دشت بیاض هم با گلایه از اورژانس ونداشتن اطلاعات نیروهای اورژانس این شهر  درمورد آدرس های این منطقه  گفت:تماس هایی که با 115خضری دشت بیاض گرفته میشود قاین پاسخگوست ولی با اعلام مورد به 115این شهر متاسفانه نیروهای این نهاد آدرس رو بلد نیستند  وبایدبیمار  حداقل بیست دقیقه برای آمدن 115معطل بمانید که باید رسیدگی شود.

در پایان هم مانور زلزله در مدرسه تهامی خضری دشت بیاض به عنوان پایلوت برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها