با همکاری بانک‌های استان زنجان و استفاده از منابع داخلی کمیته امداد در هشت‌ماهه سال جاری هزار و 226 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنجان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۵۶۲۲۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه هماهنگی شورای بانک‌های استان زنجان گفت: سهم کمیته امداد استان زنجان از محل بند د تبصره 16 اعتبارات اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری 35 میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین‌شده است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات مصوب اشتغال کمیته امداد استان زنجان از محل منابع بانکی بیش از 31 میلیارد و 800 میلیون تومان به بانک‌های عامل استان ابلاغ‌شده است، افزود: امیدوار هستیم با همراهی مناسب بانک‌ها اعتبارات ابلاغی در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان صد درصد جذب‌شده و در حوزه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد اثربخش شود.

وی با قدردانی از همکاری‌های بانک‌های عامل استان زنجان با کمیته امداد در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته و هشت‌ماهه امسال، اظهارداشت: با همکاری بانک‌های استان زنجان و استفاده از منابع داخلی کمیته امداد در هشت‌ماهه سال جاری هزار و 226 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنجان ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از پرداخت 15 میلیارد و 775 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: از مجموع تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 10 میلیارد و 812 میلیون تومان از محل منابع بانکی به‌منظور ایجاد 744 فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد تأمین‌شده است.

هدایت صفری گفت: در هشت‌ماهه امسال از محل منابع داخلی کمیته امداد نیز چهار میلیارد و 963 میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد 482 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از طریق صندوق امداد ولایت این استان پرداخت‌شده است.

وی افزود: از مجموع تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 540 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار و 497 فرصت شغلی برای مددجویان ساکن مناطق روستایی استان زنجان در هشت‌ماهه امسال ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف توانمندسازی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد با محوریت اشتغال است، اظهار داشت: به‌منظور زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در هشت‌ماهه امسال 729 مددجوی ساکن مناطق شهری استان با استفاده از منابع داخلی این نهاد و اعتبارات بانکی صاحب شغل شده‌اند.

هدایت صفری در ادامه از افزایش 209 درصدی ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 290 درصد افزایش داشته است.

وی از اقدامات کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، به حرفه‌آموزی افراد مستعد شناسایی‌شده نیز اشاره کرد و گفت: در هشت‌ماهه امسال سه هزار و 627 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان دوره‌های مهارت‌آموزی را به‌منظور ورود به عرصه کار و اشتغال از طریق این نهاد و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد سپری کرده‌اند.

 در این جلسه اسدالله درویش امیری استاندار زنجان با قدردانی از فعالیت‌های کمیته امداد این استان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، تأکید کرد: بانک‌های عامل استان زنجان باید تمام همت خود را برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌منظور زمینه‌سازی برای پویایی اقتصاد نیازمندان و جذب حداکثری سهم کمیته امداد استان زنجان از محل اعتبارات مصوب اشتغال استان به کار بگیرند.

گفتنی است در این جلسه مدیران بانک‌های عامل استان زنجان با ارائه گزارش اقدامات خود درزمینهٔ وام‌های پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات اشتغال به جامعه هدف این نهاد بر اساس سهمیه ابلاغی اعلام کردند.

 

 

ارسال نظرات