خبرهای داغ:
امام جمعه موقت عشق آباد طبس گفت: گاها برخی ها در مقابل دین خدا می ایستند و بدانید که خداوند با شهادت گروهی دین خود را حفظ خواهد کرد و به حول و قوه الهی روزی خواهد رسید که به جای جاسوسی در این مرز و بوم باید خاک بوسی این خاک را بکنند.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۴۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیپور امام جمعه موقت عشق آباد طبس در یادواره شهدای مدافعان حریم ولایت که به همت پایگاه شهید همت مسکن مهر برگزار شده بود گفت:دفاع در نظر ما چند وجه دارد ،گاهی دفاع از مرز و سرزمین و ناموس است و گاهی دفاع از دین و ایمان . و دلیل این که به دفاع ما در جنگ هشت ساله با عراق ،دفاع مقدس می گویند این است که دفاع ما از دین و انقلاب بود.

حجت الاسلام علیپورافزود:مسئله که در دفاع باید مورد توجه مدافع قرار گیرد حد و مرز آن مورد دفاع است،گاهی دفاع از مرز و بوم است که باید مدافع مرزهای آبی و خاکی  و هوایی را بشناسد ، ولی گاهی مرز مدافع، دین و اخلاقیات و ولایت است که آن هم باید مدافع حدود اخلاق و دین را بداند.

 وی افزود: قرآن به وضوح دشمنان اسلام را معرفی کرده است ، گروهی از آنان مشرکان هستند و گروهی دیگر یهودیانی که تفکر صهیونیستی دارند و این دو گروه معمولا برای حفظ منافعشان با هم اتحاد دارند ،هرچند ممکن است در ظاهر تفاوت هایی هم داشته باشند .

علیپور با اشاره به حدیث امیرالمومنین (ع) گفت: اگر دینتان به خطر افتاد جان و مالتان را با هم فدای حفظ دین کنید ولی زمانی که  پای حفظ دین و جان به میان می آید خیلی ها پایشان می لغزد و گاها برخی ها در مقابل دین خدا می ایستند و بدانید که خداوند با شهادت گروهی دین خود را حفظ خواهد کرد و به حول و قوه الهی روزی خواهد رسید که به جای جاسوسی در این مرز و بوم باید خاک بوسی این خاک را بکنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه شناخت دشمن رودر رو هنر نیست ، ما باید مار در آستین امت اسلامی را بشناسیم که معاویه است ، ما باید عمار گونه رفتار کنیم ، عمار کسی است که وقتی مورد تمسخر افرادی مثل عثمان قرار گرفت پیامبر فرمودند : عمار از اهالی بهشت است و هر جا حق است ،عمار هم هست و هر جا عمار است حق هم همان جا است.و ایمان عمار آن قدر قوی بود که وقتی به شهادت رسید ولی الله زمان یعنی امام علی (ع) در جنازه او مویه و ناله کرد و امروزه هم شهادت شهید حججی بعد از هزاران سال از شهادت عمار سیلی می شود به صورت خواب زدگان و غافلان که این رشادت ها را در مقابل پول می دانند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها