خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شاهرود خبر داد:
سرهنگ اشرفی از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با استفاده از ترفند‌های مختلف به خصوص ایجاد صفحات جعلی (فیشینگ) اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۱۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید مجتبی اشرفی با اشاره به به دستگیری فیشر حرفه‌ای در شاهرود اظهار کرد: این فرد اقدام به کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر از کاربران فضای مجازی نموده بود و بر اساس قانون مجازات اسلامی هرکس به طور غیر مجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا ۲۰ میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
وی افزود: با توجه به مستندات ارائه شده از سوی شاکی مشخص گردیده وی چندین مرحله خرید‌های اینترنتی ناموفق داشته که با بررسی کارشناسی، ادله دیجیتال موجود محرز گردیده و شاکی در دام صفحات فیشینگ گرفتار شده و در ادامه سیر تکمیل پرونده با اقدامات تخصصی پلیس متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
اشرفی خاطر نشان کرد: در این پرونده متهم با استفاده از ترفند‌های مختلف سعی در پنهان نگهداشتن هویت واقعی خود داشت که با هوشیاری پرسنل متخصص پلیس و اشراف کامل به این فضا، هویت واقعی متهم محرز شد و پس از حضور در پلیس فتا منکر انجام عمل مجرمانه شد که با مشاهده مستندات و ادله انکارناپذیر جمع آوری شده لب به اعتراف گشود.
وی با بیان اینکه دلیل متهم از این کار مشکلات مالی بوده است و با استفاده از علم خود سوء بهره برداری را کرده افزود: متمه در بازجویی اعتراف کرد که از جهل، ناآگاهی و ساده اندیشی برخی کاربران استفاده کرده و با ترفند‌های مختلف از جمله فروش نرم افزار هک، آموزش برنامه نویسی، برنامه ماهواره و... اقدام به کلاهبرداری می‌نموده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در بررسی اولیه مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری گردیده، این پرونده تعداد ۳۰۰ شماره کارت همراه کلیه مشخصات نکمیلی که برای برداشت اینترنتی نیاز می‌باشد کشف گردید.
لازم به ذکر است کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها