حسین فقیهی: دوره آموزشی تربیت آموزشیار قرآن کریم با همکاری و مشارکت سپاه کربلای مازندران و سازمان تبلیغات اسلامی به مدت دوماه در 120 ساعت آموزشی در حوزه جعفریه رستمکلا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۹۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون عقیدتی سیاسی سپاه کربلا از افتتاح طرح تربیت آموزشیار قرآن کریم در حوزه علميه جعفريه رستمكلا خبر داد.

حسین فقیهی از افتتاح طرح تربیت آموزشیار قرآن کریم در حوزه علمیه جعفریه رستمکلا خبر داد و گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری طرح تربیت آموزشیار قرآن کریم از سال 93 آغاز و در اکثر شهرهای استان مازندران پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 طلبه از حوزه جعفریه رستمکلا از این دوره بهره‌مند می‌شوند، افزود: این دوره آموزشی با همکاری و مشارکت سپاه کربلای مازندران و سازمان تبلیغات اسلامی به مدت دوماه و در 120 ساعت آموزشی در حوزه جعفریه رستمکلا برگزار می‌شود.

فقیهی با اشاره به اینکه این طرح در سال جاری در سه حوزه علمیه افتتاح شد، بیان کرد: حوزه علمیه حضرت نرجس(س) با 67 طلبه  و الزهراء ساری  با 54 طلبه و همچنین حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با 70 طلبه با بهره‌مندی از اساتید مجرب به آموزش در مباحث علوم قرآنی می‌پردازند.

این مسؤول بابیان اینکه در پایان دوره مذکور به نفرات برتر گواهی تربیت مربی قرآن کریم (آموزشیار قرآنی) داده می‌شود، افزود: افراد حائز رتبه گواهی تربیت مربی قرآن کریم را از سازمان تبلیغات دریافت و می‌توانند بعنوان مربی در مراکز قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین مهدهای قرآنی  و حوزه‌های مقاومت بسیج فعالیت کنند.

وی بیان کرد: این دوره در حال حاضر برای پاسداران و طلبه‌ها رایگان و افراد علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با پرداخت هزینه از این فرصت بهره‌مند شوند.

فقیهی گفت: روش تدریس، قرائت و کارورزی، آشنایی با احکام و علوم قرآنی، آموزش حفظ قرآن و اخلاق و مسائل تربیتی از سرفصل‌های اصلی این دوره می‌باشد.

وی در پایان افزود: از سال 1393 تاکنون بیش از 700 نفر در این دوره موفق به کسب گواهی تربیت مربی قرآن کریم (آموزشیار قرآنی) شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها