رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعادل و توازن در کشور فقط با پروژه‌های مهم و تاثیرگذار صورت می‌گیرد.واگر وضعیت موجود را کنترل نکنیم وضع شکاف‌های اقتصادی بدتر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۹۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، غلام تاجگردون در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پروژ‌ه کریدور شمال – جنوب، خط اتیلن غرب (پتروشیمی)، راه آهن همدان به سنندج و فرودگاه سقز پروژه‌های مهمی هستند که متاسفیم چرا بعد از گذشت سال‌ها بجز پروژه پتروشیمی بقیه پروژه‌ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

وی با بیان اینکه تعادل و توازن در کشور فقط با پروژه‌های مهم و تاثیرگدار صورت می‌گیرد، افزود: استان‌های خطه غربی کشور اکثرا شاخص‌های اقتصادی و زیربنایی یکسانی دارند که این شاخص‌ها وضعیت نامناسبی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مقایسه وضعیت کنونی استان کردستان با گذشته، عنوان کرد: کار‌های خوبی در استان صورت گرفته است، اما حق این مردم بیشتر از این است.

وی در ادامه گفت: کرد‌ها و مردمان اهل سنت کشور به انقلاب و ارزش‌ها وفادار هستند و آن‌ها وفاداری خود را بار‌ها اثبات کرده اند که نشانه آن انتخابات امسال بود و بیشترین رای را مردم استان کردستان به دولت آقای روحانی دادند.

تاجگردون با بیان اینکه مشکلات استان شما قبل تعمق و قابل توجه است، تصریح کرد: خوشبختانه سه نفر از نمایندگان کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارند که امیدواریم این عضویت منشا خیر برای استان باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه رویکرد تعادل و توازن منطقه‌ای را سعی کرده ایم در کمیسیون برنامه و بودجه پیش بگیریم، اعلام کرد: در بحث تعادل بخشی، از سال گذشته کار‌های خوبی را در کمیسیون شروع کرده ایم که قرار شد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بخش اقتصادی در استان‌ها هزینه شود.

تاجگردون همچنین یکی دیگر از مباحث مهم را صندوق توسعه ملی نام برد و گفت: منابع صندوق توسعه ملی هم اگر خوب هدایت نشود باعث شکاف اقتصادی ببشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که در بودجه سال آینده مدلی را پیدا کنیم که جریان سرمایه گذاری را هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: روی این مدل مشغولیم کار می‌کنیم و امیدواریم که در بودجه سال ۹۷ این مدل را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه مدل‌های سنتی جوابگوی رفع عدم تعادل‌های منطقه‌ای نخواهد بود، تصریح کرد: یکی دیگر از کار‌های ما پیدا کردن مدلی برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوه است تا به کارآفرین و تولید کننده فشار زیادی وارد نیاید.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات