رئیس پلیس فتای البرز:

کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فردیس دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فردیس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۷۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد: در پی وصول پرونده شکایتی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مبنی بر اینکه آقای جوانی در ساعت یک بامداد در حال استراحت در منزل خود بوده که پیامک‌هایی مبنی بر برداشت اینترنتی به مبلغ پانزده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب وی دریافت شده است، پرونده به‌صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فردیس دستگیر شد

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی فردی به هویت (م. ی) در حال پول‌شویی مبالغ کلاه‌برداری شده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ اقبالی تأکید کرد: پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم با قرار گرفتن در کنار اشخاصی که در حال خرید اینترنتی هستند، اطلاعات کارت‌بانکی و رمز اینترنتی قربانیان خود را به دست آورده و در زمان‌هایی که احتمال استراحت قربانیان مذکور است، اقدام به برداشت مبالغ از حساب آن‌ها می‌کند.

وی به شهروندان هشدار داد: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز چنین مواردی، باید برای خریدهای اینترنتی در بیرون از منزل مشخصات کارت و رمز اینترنتی خود را به‌هیچ‌وجه در اختیار فروشنده مغازه یا متصدیان کافی‌نت‌ها قرار نداده و این مشخصات را پس از حصول اطمینان که شخصی اقدام به سرقت اطلاعات کارت و رمز اینترنتی آن‌ها نمی‌کند، خود به‌صورت دستی در درگاه پرداختی اینترنتی وارد کنند.

 

منبع:مهر

ارسال نظرات
پر بیننده ها