صرف اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال در راستای پیشرفت، عمران و آبادانی در طرح شهید شوشتری بیجار

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار، اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در راستای پیشرفت، عمران و آبادانی در طرح شهید شوشتری صرف شده است.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۶۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ حسن عسگری پس از بازدید خبرنگاران استان کردستان از روند اجرایی طرح شهید شوشتری در شهرستان بیجار، در نشست خبری با همین موضوع افزود: شهرستان بیجار با ۲۸۸ روستا و ۴۰ روستای خالی از سکنه، به علت گستردگی و پراکندگی روستاها، شهرستان محروم استان کردستان می‌باشد و طرح شهید شوشتری با هدف محرومیت زدایی، ایجاد امید به زندگی و مهاجرت معکوس قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این شهرستان احداث و شروع به فعالیت نموده است.

وی با تشریح هزینه بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: احداث هشت زمین ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون ریال، احداث هفت شبکه آب رسانی با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال، احداث و بهسازی ۱۵ باب خانه محروم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و احداث ۲۲ مسجد با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تنها بخشی از اقدامات عمرانی و آبادانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان بیجار می‌باشد.

عسگری از اشتغالزایی ۳۴۵ نفر با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال در طرح خود اشتغالی و اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و محروم شهرستان بیجار خبر داد.

او اظهار کرد: طرح شهید شوشتری در شهرستان بیجار و سروآباد به عنوان پایلوت کشوری انتخاب و با موفقیت این طرح، سایر شهر‌های محروم کشور نیز از این طرح بهرمند خواهند شد.

وی با اشاره به پوشش ۴۰ روستای محروم در این طرح گفت: شهرستان بیجار به علت گستردگی و پراکندگی روستاها، فاصله ۱۴۰ کیلومتری برخی از روستا‌ها با شهر، از سختی و حجم زیاد اقدامات عمرانی و فرهنگی بر خور دار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجارگفت: برخی از روستا‌های شهرستان بیجاراز آب آلوده جهت آشامیدنی استفاده می‌نمایند که در این خصوص، پنج حلقه چاه عمیق از ۲۰ تا ۷۰ متر بصورت ۱۰۰ درصدی توسط قرارگاه حفاری و ظرف ۲ هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: جهت ایجاد ۶ کیلومتر خط انتقال آب در این روستاها، بیش از ۴۵ میلیون ریال هزینه و بیش از ۵۲۰ متر از قنات‌ها مورد استفاده لایه روبی گردید.

او با اشاره به محرومیت زدایی از مردم بی خانمان و ساکنان منازل مخروبه اظهار کرد: در طرح شهید شوشتری با شناسایی پنج باب منزل محرمان، با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیون ریال، چهار منزل بهسازی، مرمت و یک باب هم نوسازی گردید.

عسگری با اشاره به اثر مثبت مهاجرت معکوس از شهر‌های بزرگ به روستا‌های در دست اقدام طرح شهید شوشتری گفت: با احداث راه‌های مناسب میان روستا و مزرعه، ایجاد پل‌های مستحکم، احداث شبکه آب رسانی و تسهیلات ارزان قیمت خود اشتغالی، بیش از هفت خانوار به شهرستان بیجار، مهاجرت نموده اند.

وی افزود: با توجه به کیفیت نامناسب جاده‌های ارتباطی روستایی و مسدود شدن بر اثر کمترین بارندگی فصول زمستان، بیش از ۴۸ کیلومتر راه روستایی زیر سازی و شن ریزی شده است که با آسفالت آن، ۲۸۰ روستا از این جاده استفاده خواهند نمود.

او اظهار کرد: با احیای دوباره روستا‌های خالی از سکنه و جابجای روستای قورت دره، بیش از ۲۵ خانوار ساکن شهر‌های قزوین، کرج و شهریار، آمادگی خود را برای بازگشت به شهرستان اعلام داشته اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وظیفه پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب را بر عهده دارد و در هر زمان که احساس نماید که خطری انقلاب را تهدید می‌نماید وارد میدان جهاد و سازدگی خواهد شد.

وی افزود: اقدامات محرومیت زدایی عمرانی و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله زمینه‌هایی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن ورود و مدیریت می‌نماید.

او با اشاره به افزایش آمار ترک تحصیل دانش آموزان پسر و دختر روستا‌های شهرستان بیجار در سالیان گذشته عنوان کرد: بیش از ۱۵ دانش آموز که به علت مشکلات مالی، سختی و دوری راه به مدارس سایر روستا‌ها جهت ادامه تحصیل قصد ترک تحصیل داشتند، با همکاری اداره آموزش و پرورش و مردم خییر، هم اکنون در حال ادامه تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: شهرستان بیجار از نظر گیاهان دارویی در رتبه مناسبی قرار دارد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی با آموزش طب اسلامی و سنتی به مردم روستاها، آموزش خود درمانی و استفاده از داور‌های گیاهی طبیعی، سطح بهداشت و درمان را در روستا‌ها افزایش داده است.
 
ارسال نظرات