مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه مهمترین مسئله ی عصر غیبت رجوع به فقها است، گفت: رجوع به فقها در عصر غیبت، نه یك امر مستحب، بلكه یك واجب شرعى است، چون آنان منصوب امام براى این كار هستند.
کد خبر: ۸۹۵۵۹۱۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی دگفت: شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را به ملت شریف ایران و مسلمین جهان تسلیت و آغاز امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نیز تبریک می گویم .

حجت الاسلام مرتضوی افزود: امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سال 255 هجری قمری به دنیا آمدند و در سال 260 هجری بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری علیه السلام به امامت رسیدند که غیبت صغری ایشان 69 سال طول کشید و از سال 329 هجری قمری هم غیبت کبری آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که خداوند منان به همه ی ما توفیق انجام وظایف مان در زمان غیبت کبری را عنایت فرماید و همان طور که از روایات معصومین علیهم السلام مشخص است، شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شناساندن این امام عظیم الشأن به جهانیان از جمله وظایف ما در عصر غیبت است.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: مسلمانان جهان باید حداقل در قنوت یکی از نماز های یومیه ی خود دعای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را زمزمه کنند و تلاش کنیم در زمان غیبت ، وظایفی را که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ما سفارش فرموده اند از جمله اقامه ی نماز ، دادن زکات ، امر به معروف و نهی از منکر و جنگ با کفار و مشرکین را به نحو شایسته انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: نکته ی دیگری که در عصر غیبت باید به آن توجه شود، این است که به فرموده ی خود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان غیبت باید به فقها مراجعه کرد و این یعنی بحث تقلید که هر مسلمانی باید یک رساله ی عملیه داشته باشد و در انجام فروعیات دین به آن مراجعه کند .

وی با اشاره به عمر کم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان امامت و شبهه ای که وارد می شود، ادامه داد: این نکته مسئله ای است که در مورد انبیای الهی آن هم پیامبر اولولعزم یعنی حضرت عیسی علیه السلام هم وجود داشته و در سوره ی مریم و سوره ی قصص به آن اشاره شده است و حضرت عیسی در گهواره و چند روز بعد از ولادت سخن گفت و بیان داشت که بنده ی خدا هستم و خداوند به من کتاب و نبوت عطا کرده است و با این حساب ، هر کاری را پیامبر عالم می تواند مقدر کند و انجام بدهد و مصلحت این بود که بعد از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سن 5 سالگی به امامت برسند.

حجت الاسلام مرتضوی با سفارش به اینکه کتاب « انسان 255 ساله» نوشته ی مقام معظم رهبری را همه تهیه و مطالعه کنند، گفت: ائمه(علیه السلام) همه‌شان یک حقیقت نوری‌اند، و هر صفت کمال که در یکی شان باشد، در دیگرشان نیز وجود دارد، ولی به تناسب شرایط زمان و اقتضاآت زمان، برخی صفات در بعضی از آنها ظهور و نمود بیشتری پیدا می‌کند و بدان صفت معروف می‌شود.

ارسال نظرات