خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، گفت: جوان‌ها در دوران دفاع مقدس و انقلاب به میدان آمدند و جانانه دفاع کردند و حتی جان خود را فدا کردند، تا هم ملتی آزاد شود و هم الگو و سرمشقی برای سایر ملل مسلمان باشند.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۹۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج نیوز از اصفهان ، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، در یادواره ملی شهید زینب کَمایی و 36 هزار دانش‌آموز کشور در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان، با گرامیداشت مقام شامخ شهدا و تبریک  سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)، اظهار کرد: آن چیزی که همه ما در این یادواره‌ها که به مناسبت تجلیل از مقام شهدا برگزار می‌شود و  به دنبال آن هستیم، بیان کردن حقیقتی برای جهانیان و بشریت است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، با بیان اینکه  این حقیقت از صدر اسلام تا به امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیاگر محسوب می‌شود، گفت: این حقیقت  راه نجات بشریت بوده و فداکاری انسان‌های متدین و انقلابی در طول 1400 سال گذشته از تاریخ اسلام  و به‌ویژه در دوران اخیر در مبارزات ملت ایران به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: هزاران انسانی که به میدان آمدند تا از مکتب و شخصیت انسان‌ها دفاع کنند و اجازه ندهند ظلم، جور، ستم و تجاوز گسترش پیدا کند.

سردار سلیمانی، اظهار کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی به دنبال آزادی از زیر سلطه طاغوت و در دوران دفاع مقدس به دنبال رهایی از دست یک جلاد متجاوز به نام صدام و حامیان بوده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، تأکید کرد: جوان‌ها در دوران دفاع مقدس و انقلاب به میدان آمدند دفاع جانانه  کردند و حتی جان خود را فدا کردند تا هم ملتی آزاد شود و هم الگو و سرمشقی برای سایر ملل مسلمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهید زینب کمایی در دورانی که منافقان با اغواگری، تزویر و چهره نفاق بسیار پیچیده‌ای که داشتند که به‌ظاهر ماسک ملت ایران را بر چهره خود زده بودند و در پنهان با دشمنان ملت همکاری می‌کردند و فرزندان این ملت را در شهرها به شهادت می‌رساندند، این دانش‌آموز انقلابی توانست با استقامت و پایمردی که از خود نشان داد راهی را به مردم نشان دهد و  به بالاترین مقام یعنی شهادت نائل آمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه، اظهار کرد: زمانی که وصیت‌نامه و یادداشت نوشته‌های این شهید را مشاهده کردم مبهوت نوشته‌های آن شهید در سن 14 سالگی شدم.

مهدی فیض، با اشاره به سفارش امام راحل مبنی بر خواندن وصیت‌نامه شهدا، گفت: پس از مطالعه وصیت‌نامه شهید کمایی متوجه می‌شویم روح او متصل به عالم ملکوت بوده قطعاً چنین مطالب ارزشمند و والایی از یک انسان عادی با ذهن 14 یا 15 ساله انسان را متعجب می‌کند.

وی تصریح کرد: ولایت‌فقیه در هیچ مکتبی وجود ندارد، این اصطلاح با اصطلاح صرف رهبر سیاسی تفاوت دارد که به سبب کلمه ولایت اتصال روحی با وی ایجاد می‌شود.

فیض گفت: شهید زینب کمایی نشان دادند که این اتصال به ولایت‌فقیه چگونه می‌تواند ایجاد شود و در هر سن و سالی و جنسیتی می‌توان از این اتصال بهره‌مند شد و به بالاترین مقام‌ها دست پیدا کرد که شهید کمایی به مقام شهادت نائل آمد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: زمانی که در حضور مزار شهدا که به فرموده امام راحل در دارالشفا آزادگان قرارگرفته‌ایم چند قرار جدی باخدای خود بگذاریم تا تأثیر آن را در زندگی خود روان بداریم.

وی با بیان اینکه احسان به والدین، حفظ حجاب و عفاف از توصیه شهدا است که باید آن‌ها را از شهدا فرابگیریم، گفت: برگزاری جلسات گرامیداشت یاد شهدا بسیار سودمند و مفید است.

بر این اساس، زینب کمایی، شهید شاخص سال 96 سازمان بسیج دانش‌آموزی در سال 1346 دیده به جهان گشود و در سال 1361 به دست منافقان کوردل به مقام رفیع شهادت نائل آمد؛ محاسبه نفس و فعال بودن در امور اجتماعی، ازجمله ویژگی‌های بارز این شهید دانش‌آموز بوده است.

ارسال نظرات