خبرهای داغ:
جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشان: رویکرد بسیج خدمت صادقانه به مردم و کمک به کارآمد شدن جوانان است. فلسفه اولیه تشکیل بسیج استفاده از توان بالای نیروهای مردمی در دفاع از انقلاب و دستاورد های انقلاب اسلامی است .
کد خبر: ۸۹۵۵۸۵۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

به گزارش خیزگزاری بسیج از کاشان، سرهنگ پاسدار علیرضا شبانی زاده در جلسه معارفه پایگاه بسیج حضرت حمزه سیدالشهدا دانشگاه علوم پزشکی کاشان که به مناسب هفته بسیج برگزار شد؛ ضمن گرامی داشت هفته مبارک بسیج و تبریک پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر جریان تکفیری صهیونیستی داعش گفت: تشکیل بسیج از معجزات انقلاب اسلامی است که با تدبیر و دوراندیشی امام راحل عزیم الشأن در 5آذز 58 تأسیس شد.

رویکرد بسیج خدمت صادقانه به مردم و کمک به کارآمد شدن جوانان است. فلسفه اولیه تشکیل بسیج استفاده از توان بالای نیروهای مردمی در دفاع از انقلاب و دستاورد های انقلاب اسلامی است اما به تدریج و با کشف سایر توانمندی های این نیروی عظیم مردمی کارکرد های جدیدی برای بسیج تعریف شدبه طوری که بسیج در عرصه های علمی ،فرهنگی،اقتصادی واطلاعاتی، اجتماعی و سازندگی ورود پیدا کرد و در همه ی عرصه ها موفق عمل نمود.

بسیج و بسیجی مفهومی فراتر ازیک نیروی صرفا نظامی است . هرچند در ابتدای تشکیل بسیج ضرورت نظامی آن غالب بود اما این امر در یک بستر فرهنگی شکل گرفت و همین روش دفاعی بسیج باعث تقویت و تکامل فرهنگ بسیج شد که زمینه ورود بسیج در عرصه های غیر نظامی را فراهم کرد.

ارسال نظرات