سرهنگ دارابی در آیین اختتامیه هفتمین دوره بصیرت غیرمتمرکز استان سمنان در شاهرود گفت: بصیرت در راستای مقابله با جنگ نرم لازم است و فرمانده و مدیری که از بصیرت کافی برخوردار باشد در آینده بهتر می‌تواند اهداف سازمانی را تحقق بخشد.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۵۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ لطف‌الله دارابی در آیین اختتامیه هفتمین دوره بصیرت غیرمتمرکز استان سمنان که در سالن اجتماعات مجموعه زغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود برگزار شد در سخنانی بابیان اینکه انسان‌های کمال‌جو به دنبال یافتن راه حقیقت هستند، اظهار کرد: برخی افراد با نیت باطل وارد میدان نمی‌شوند بلکه برای رسیدن به اهداف خودشان حق را جلوه می‌دهند و در این شرایط با درهم‌آمیخته شدن حق و باطل دیگر تشخیص آن آسان نخواهد بود.
وی افزود: در جریان فتنه بزرگان بسیاری که برای انقلاب زحمت کشیده بودند، متأسفانه دچار خطا و اشتباه شدند و این افراد معارض و معاند ضدانقلاب نبودند بلکه تصور می‌کردند حقی از آن‌ها ضایع‌شده است.
معاون توسعه و توانمندسازی بازرسی کل ناجا خاطر نشان کرد: بصیرت در ادبیات فارسی بینش و روشنایی دل معنا شده است، انسان مسلح به سلاح بصیرت حقایق گوناگون را استنباط و از ابعاد مختلف یک پدیده رازگشایی می‌کند، بنابراین کنش و واکنش‌های معقولی را می‌تواند از خود بروز دهد.
دارابی تصریح کرد: بصیرت در حقیقت یعنی اشراف بر اضلاع، ابعاد، وجوه و ظهور پدیده‌ها است و به‌مثابه چراغ و نورافکن قوی در فضای ملتهب جامعه غبار و فتنه، جنگ نرم، سخت و تهدید‌های حاکم، مسیر حق را نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: بصیرت از جنس پیشگیری، دشمن‌شناسی و نوعی آمادگی قبل از وقوع وقایع اتفاقیه است و اهالی عرصه بصیرت کسانی هستند که جلوتر وقایع را رصد و پیش از همه آن را استشمام می‌کنند.
معاون توسعه و توانمندسازی بازرسی کل ناجا ادامه داد: بصیرت در راستای مقابله با جنگ نرم لازم است و فرمانده و مدیری که از بصیرت کافی برخوردار باشد با شناخت دقیق شرایط محیطی و پیش‌بینی رویداد‌ها و پدیده‌های سیاسی و اجتماعی در آینده بهتر می‌تواند اهداف سازمانی را تحقق بخشد.
بصیرت از جنس پیشگیری و دشمن‌شناسی/ بصیرت در راستای مقابله با جنگ نرم لازم است
دارابی اضافه کرد: با تشخیص نادرست، تلاش‌ها نتیجه عکس خواهد داد و عمل‌کننده بدون بصیرت هر چه تلاش کند تا با سرعت بیشتری پیش رود، در حقیقت از مسیر دورتر خواهد شد لذا بصیرت جنبه هدایت‌گری داشته و آغاز کار است.
وی با برشمردن ویژگی افراد بصیر گفت: اهل تقوا و ذکر خدا، تفکر و عبرت‌پذیری، عدم وابستگی به دنیا، علم‌آموزی و شناخت ولایت امام زمان از ویژگی‌های اهل بصیرت است.
دارابی افزود: فردی که بصیرت دارد خطای او کمتر خواهد شد و اگر در حوادث روزگار، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی طبیعی مانند زلزله، پیش‌بینی اتفاقات را در برنامه لحاظ کنیم، در وقوع حوادث با آسیب کمتری مواجه می‌شویم.
در این مراسم تعدادی از کارکنان ناجا تقدیر شدند.
در حاشیه این همایش نمایشگاه بصیرت در چهار محور شهدا، آسیب‌های اجتماعی، ارائه محصولات فرهنگی و آسیب‌های فضای مجازی برپا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها