رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مطرح کرد

رفع مشکلات صنایع استان در گرو اجرای مصوبات کارگروه ملی رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بر اجرای مصوبات کارگروه ملی رفع موانع تولید تاکید و تصریح کرد: امسال 40 مورد مصوبه در کارگروه ملی رفع موانع و رونق تولید در رابطه با واحدهای بزرگ استان بوده است که 26 مورد آن عملیاتی شده و 35 درصد آن در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۹۵۵۷۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با یادآوری این موضوع که در طرح رونق تولید، طرح‌های با پیشرفت بیش از 60 درصد مورد توجه قرار گرفت، گفت: امسال در اجرای این طرح بازسازی، نوسازی و رونق معادن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: 1703 واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب برای دریافت 723 میلیارد تومان ثبت نام کرده‌اند که از این میزان تاکنون 348 واحد تولیدی موفق به دریافت 215 میلیارد تومان توسط بانک های عامل به تصویب رسیده است و 141 واحد موفق به 96 میلیارد تومان تسهیلات در مجموع شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ 717 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 1066 مورد پرداخت شده است.

حاجی‌پور بانک کشاورزی، ملی و سپه را جزو بانک ها پیشرو در پرداخت تسهیلات نام برد و گفت: یکی از مشکلات موجود در این بخش تمایل بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش است و در امر بازسازی و نوسازی صنایع و واحدهای با پیشرفت بیش از 60 درصد یک یا دو مورد پرداخت شده است.

وی به طرح اشتغال فراگیر توسط وزارت کار اشاره کرد و افزود: این طرح در حال حاضر فاقد زیرساخت های لازم است و به نظر می‌رسد که تا پایان سال نیز به عرصه عملیاتی وارد نشود و با توجه به همپوشانی که با طرح رونق تولید دارد درخواست تلفیق این دو طرح را داریم چراکه تسهیلات قابل قبولی در این طرح دیده شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به وجود 279 طرح در استان مرکزی گفت: این طرح‌ها برای یک هزار و 980 نفر می‌تواند فرصت اشتغال ایجاد کند و برای این طرح‌ها اعتباری معادل دو هزار و 75 میلیارد تومان صرف شده است که بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌تواند به تحقق شعار سال کمک شایانی داشته باشد.

حاجی‌پور بر اجرای مصوبات کارگروه ملی رفع موانع تولید تاکید و تصریح کرد: امسال 40 مورد مصوبه در کارگروه ملی رفع موانع و رونق تولید در رابطه با واحدهای بزرگ استان بوده است که 26 مورد آن عملیاتی شده و 35 درصد آن در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: صدور کارت بازرگانی شرکت واگن پارس، پرداخت نشدن تسهیلات مصوبه دوم تیرماه سال گذشته برای شرکت‌های بزرگ تولیدی استان، عدم تامین اعتبار برای خرید سه هزار دستگاه از شرکت هپکو توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اجرایی نشدن ترک تشریفات برای خرید ماشین آلات از شرکت هپکو و غیره از مهمترین مصوبات اجرایی نشده این کارگروه درخصوص واحدهای بزرگ تولیدی استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار