خبرهای داغ:
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از ثبت گلیم فشرده بافت بانوی هنرمند صنایع دستی شهرستان میانه به اسم تجاری «قافلان کوه» خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۷۱۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین، افزود: زهرا محمدی، هنرمند توانمند صنایع دستی با تلاش ها و پیگیری های شخصی خود در یک سال اخیر توانست برند تولیدات خود را به ثبت رسانده و گواهی و لوگوی مربوطه را از شرکت ثبت علائم تجاری کشور دریافت کند.
وی گفت: طراحی و تجاری سازی نیاز رشد و توسعه صنایع دستی به ویژه در شهرستان هاست و حمایت از خلاقیت هنرمندان مقوله مهمی است که می تواند صنایع دستی در شهرستان‌ها را رونق ‌بخشد.
به آفرین تشریح کرد: این بانوی هنرمند صنایع دستی با ابداع نحوه فشرده بافت و حذف شیارهای موجود در میان بافت ها، توانسته به ساختاری منسجم همچون بافت فرش دست یابد که این امر استحکام و کیفیت گلیم را دوچندان کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت تجاری سازی و برندینگ در صنایع دستی، گفت: در راستای ارج نهادن بر تلاش های هنرمندان در مسیر توسعه و رشد صنایع دستی استان، ثبت و معرفی این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی بهترین راهکار برای راه‌ا‌ندازی بازار کسب و کار در این صنعت است.
به آفرین ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت بی نظیری با دارا بودن 80 رشته صنایع دستی است و اگر به دنبال عرضه و معرفی محصولات خود در بازارهای بین المللی هستیم، باید آثار صنایع ‌دستی برند سازی شوند.
وی یادآور شد: این حرکت خود نقطه شروعی برای حرکت به فکرها و ایده های نو در حوزه صنایع دستی است که امیدواریم دیگر هنرمندان و صنعت‌گران استان نیز در این راستا بیشتر تلاش کنند و با بروزرسانی و خلق آثار نو برگرفته از فکرهای خلاق، شاهد رشد بیشتری نسبت به قبل در حوزه صنایع دستی باشیم.
در استان آذربایجان شرقی گلیم بافی بسیار رایج است و یکی از رشته های اصلی منطقه به حساب می آید که از مهمترین گلیم های منطقه می توان به بافت گلیم های شاهسون اشاره کرد.
گلیم های آذربایجان شرقی، ذهنی باف است و از نقشه برای بافت استفاده نمی شود لذا طرح و نقش حاصل ذوق و خلاقیت بافنده گلیم است.

ارسال نظرات