مسوول سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه چهار هزار روحانی شهید در کشور وجود دارد،گفت: روحانیان جلودار حرکتهایی بوده اند که در دنیای اسلام بعد از غیبت امام عصر(عج) رخ داده و این یک ادعای مبتنی بر اسناد تاریخی است.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۳۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور در حاشیه برگزاری اجلاسیه روحانیان کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی در ارومیه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با ابراز خرسندی از حضور خود در ارومیه اظهار کرد: روحانیان در تاریخ انقلاب ، دفاع مقدس و در جریان عرصه جنگ تحمیلی و جنگهای اخیری که مدافعان حرم در آن حاضر شدند،  پیش قدم و علمدار بوده و گواه آن چهار هزار شهید روحانی می باشد که تقدیم انقلاب شده است.

وی بیان کرد: این تعداد شهدای روحانیت تنها مربوط به روحانیان شیعه نبودند و در میان روحانیت اهل سنت در خود استان آذربایجان غربی نیز جانفشانی های بسیار با تقدیم 27 شهید کرده اند.

وی بیان کرد: این تعداد شهدای روحانی مفهومی را در بردارد و آن اینکه انقلاب اسلامی به یمن حضور همه اقشار به ویژه روحانیت به پیروزی رسیده است.

سردار غیب پرور بیان کرد: در آینده نیز همین گونه خواهد بود و در ادامه حیات انقلاب روحانیت نقش بی بدیلی را باید ایفا کنند.

مسوول سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سکاندار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری  نیز یک روحانی است که در قله ایستاده و این یک نعمت بی بدیل است و بزرگداشت همه شهدا و پاسداشت انها یک فرصت برای ماست .

وی افزود: باید به مسوولین استان به واسطه برگزاری سلسله وار این مراسم و اجلاسیه های شهدا  تبریک گفت که اقشار مختلف را در این برنامه مشارکت داده اند.

به گزارش خبرگزاری بسیج کشور دارای چهار هزار روحانی شهید است که از این تعداد 87 نفر متعلق به آذربایجان غربی هستند.

ارسال نظرات