خبرهای داغ:
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: خشونت زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه می شود به گونه ای که در برخوردهای اجتماعی کمتر شاهد تحمل پذیری هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۱۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد نسخه چی رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلا نقش بسزایی در احیای حقوق عامه مردم جامعه دارد.
وی افزود:کانون وکلای دادگستری از استقلال کامل برخوردار بوده و در پرتو این استقلال می توان به احیای حقوق عامه مردم جامعه پرداخت.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین اضافه کرد:بیش از ۴۰هزار وکیل عضو کانون های وکلای سراسر کشور هستند که بدون تحمیل هزینه بر دولت، وسیله آگاهی مردم از مسایل حقوقی و قضایی را فراهم می کنند.
نسخه چی ادامه داد:وکلا می توانند با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی مختلف برای اصلاح و تقویت حقوق شهروندی و آیین نامه های اجرایی اقدام کنند.
وی با اشاره به مشکلاتی که خشونت علیه زنان در جامعه ایجادمی کند، عنوان کرد:خشونت باعث محدودیت های زیادی برای افراد جامعه به ویژه زنان شده است که ریشه کن کردن آن نیاز به عزم ملی دارد.
رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همه نهادها وظیفه دارند در طرح ها و برنامه های خود بحث منع خشونت علیه زنان را در دستورکار قرار دهند.
نسخه چی گفت:خشونت زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه می شود به گونه ای که در برخوردهای اجتماعی کمتر شاهد تحمل پذیری هستیم.
وی بیان کرد:برای مقابله با خشونت علیه زنان نیاز به آموزش های همگانی و حقوقی داریم.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد:وکلا می توانند خلأهای قانونی در حوزه های مختلف را شناسایی و یافته های خود را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
نسخه چی اظهار کرد:با آموزش های همگانی گام بزرگی در راستای کاهش خشونت برداشته می شود و وکلا دراین زمینه می توانند خوب عمل کنند.
وی یادآور شد:امید است بتوانیم با هم اندیشی قدم های استواری در مهار خشونت در جامعه برداریم.
۱۰۰۹/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها