خبرهای داغ:
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان انتقال جنسی ایدز در جامعه ۲ درصد بیشتر از انتقال از طریق تزریق است و این آمار نگران کننده ای است
کد خبر: ۸۹۵۵۵۹۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین فرید براتی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در همایش ملی منع خشونت علیه زنان که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد با اشاره به فعالیت های پیشگیری از خشونت و مداخله در امور زنان مورد خشونت قرار گرفته بیان کرد: خشونت در بخشی از جامعه زنان اساسا دیده نمی شود زیرا یک جمعیت پنهان جامع هستند و بالطبع آثار و تبعات آن را در جامعه می بینیم.
وی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه که رصد آسیب های اجتماعی می باشد به منظور جلوگیری از آسیب ها٬ سامانه رصد آسیب های اجتماعی تحت عنوان سراج تشکیل سد که در حال حاضر فقط در ۲۲ منطقه تهران و جمعیت عمومی شهر تهران بررسی هایی را انجام داده ایم.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در این بررسی ها ۲۷ درصد زنان به نوعی دچار خشونت بوده اند٬ ۶ درصد دچار خشونت جنسی٬ ۸ درصد خشونت عاطفی و به بیانی دقیق تر از هر سه زن یک نفر دچار خشونت شده است.
براتی افزود: همان طور که در تحقیقات مشخص شده خشونت علیه زنان در واقع خشونت های جنسیت محور و عمدتا ناشی از فرهنگ مردانه می باشد. تاریخ ما در ایران تاریخی مذکر محور است و متاسفانه بیشتر آنچه که در تاریخ و فرهنگ و ادبیات دیده می شود مذکرانه است.
وی با تاکید بر بحث های پیشگیرانه و آموزش های همگانی در این زمینه عنوان کرد: خشونت علیه زنان بالطبع خشونت علیه مردان را نیز در بر می گیرد و این نوع خشونت مجزا و منفک از سایر اشکال خشونت در جامعه نیست.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که خشونت علیه زنان درصد ابتلا به بیماری هایی همچون ایدز را به همراه دارد خاطر نشان کرد: میزان انتقال جنسی ایدز در جامعه ۲ درصد بیشتر از انتقال از طریق تزریق است و این آمار نگران کننده ای است.
براتی یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم که در مسیر اقدامات پیشگیرانه در گروه های خاص نیازمند اهتمامی جدی و پیگیرانه هستیم. در همین راستا یکی از مهمترین مباحث٬ شناسایی گروه هایی است که در خانواده های دچار آسیب های اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: در بین عوامل خطر٬ کودک آزاری بسیار مهم است و تحقیقات ثابت کرده کسانی که در کودکی به نوعی دچار خشونت شده اند در بزرگسالی خشونت به اطرافیان از جمله خشونت علیه زنان در آنها نمایان بوده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار نگران کننده رجوع زنان و دختران به مراکز امن ادامه داد: ۲۸ خانه امن برای حمایت از زنان و دختران دچار خشونت در سراسر کشور وجود دارد که به بخش غیر دولتی مطمئن سپرده شده و مراجعان بسیار زیادی دارند و این میزان مراجعه بسیار نگران کننده است.
براتی با اشاره به بخشی از خدمات این مرکز بیان کرد: بخشی از خدمات این مرکز به زنان مصرف کننده مواد مخدر است که با توجه به وضعیت آنها می توان دریافت که این قشر از جامعه بسیار مورد خشونت قرار گرفته اند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از خدمات ما توانمند سازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که همکاری هایی با دفتر معاونت زنان دفتر ریاست جمهور از طریق بانکداری پیوندی و خدمات مالی انجام گرفته است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها