خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی شهرستان بشرویه بیان کرد: پروژه های محرومیت زدایی با هدف کمک به رونق اقتصاد و اشتغال در مناطق محروم به ویژه روستاها در حال اجراست.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۶۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی اصغر رجبی مسئول بسیج سازندگی شهرستان بشرویه در حاشیه مراسم افتتاح قنات کلاته ملا روستای نیگنان گفت: در سال های اخیر با توجه به خشکسالی ها و کمی بارندگی در شهرستان بشرویه به منظور حمایت از بخش کشاورزی احیای قنات کلاته ملا در دستور کار بسیج سازندگی بشرویه قرار گرفت.

وی افزود: بدین منظور با اجرای 120 متر کول گذاری و 13 متر طوقه چینی با هزینه 23 میلیون تومان از محل قرار گاه محرومیت زدایی قرب کوثر هدیه رهبری به مناطق محروم قنات کلاته ملای روستای نیگنان شهرستان بشرویه احیا شد.

رجبی ادامه داد: از مبلغ هزینه شده 2 میلیون و 700 هزار تومان نیز خودیاری شرکای قنات بوده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بشرویه اظهار داشت: با احیای این قنات دبی آب در آن افزایش یافته به حفظ اشتغال 15 خانوار بهره بردار از این قنات کمک می شود.

وی بیان کرد: طرح های محرومیت زدایی علاوه بر کمک به رونق اقتصاد و اشتغال در صورت اجرا در روستاها با افزایش امیدواری روستاییان سبب جلوگیری از مهاجرت آنان نیز می گردد.

رجبی گفت: درحال حاضر پروژه احداث استخر ذخیره آب کشاورزی نیز در روستای کمنایی این شهرستان از محل قرار گاه محرومیت زدایی قرب کوثر هدیه رهبری به مناطق محروم در حال اجرا می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها