دبیر اجرایی همایش آموزش مطالعات اجتماعی کشور، از برگزاری این همایش در پردیس شهید مدرس کردستان در تاریخ ۱۵ اسفندماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۶۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسعود الماسی مهلت پایان ارسال مقالات این همایش را پایان دی ماه امسال اعلام و اظهار کرد: همایش آموزش مطالعات اجتماعی کشور، به منظور آشنایی و استفاده بیشتر دانشجویان و دانش آموزان با مباحث اجتماعی در پردیس شهید مدرس کردستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: داشتن زندگی موفق در دنیای امروزی، داشتن روابط موفق با دنیای اطراف، شناخت درست جامعه و فرهنگ خود، استفاده مناسب از امکانات و منابع محیطی و برقراری تعامل سازنده با محیط‌های طبیعی و اجتماعی از جمله اهداف این همایش است.

وی افزود: مطالعات اجتماعی در مدرسه و دانشگاه به دنبال آن است که به محصلان و دانشجویان خودشناسی، درک و فهم جامعه‌ی محلی، سرزمین ملی و جامعه‌ی جهانی، فرآیند اجتماعی شدن، درک بهتر از مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، درک گذشته و حال برای تصمیم گیری بهتر، توانایی حل مسئله، کسب مهارت‌ها و ایجاد یک نقش مشارکتی فعال در جامعه و پایبندی به ارزش‌ها را آموزش می‌دهد.

در ادامه این جلسه دکتر احمد رش دبیر علمی همایش نیز، با بیان اینکه جامعه شناسی رشته‌ی وسیعی از علوم اجتماعی است که در مورد ساختار جامعه، گروه ها، نهاد‌ها و فرهنگ‌ها بحث می‌کند گفت: در برنامه درسی مطالعات اجتماعی، ایده‌ها و مفاهیمی نظیر خانواده، طبقات اجتماعی، ارزش ها، هنجار‌ها و نحوه کنترل اجتماعی که برگرفته از جامعه شناسی هستند، مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً در پایه‌های ابتدایی، بعد از خانواده، همسایه، زندگی در جامعه و نهاد‌های اجتماعی، گروه‌های اجتماعی و نحوه شکل گیری آن‌ها مطالعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از موضوعات مطالعات اجتماعی برگرفته از جامعه شناسی است افزود: یکی از واحد‌های قابل مطالعه در کودکان جامعه شناسی است، چرا که با این مهم "خانواده و ساختار آن" یعنی اولین گروه بنیادی و پایه‌ی اول جامعه، کارکرد‌های آن و نقش اعضا را یاد می‌گیرند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات