دادستان کل کشور در جمع حقوقدانان بسیجی:
بسیج یک سنگر مستحکم در برابر هر گونه تهاجم دشمن است و دفاع از بسیج دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۵۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان، خبرگزاری بسیج، دادستان کل کشور در جمع حقوقدانان بسیجی با تبریک هفته بسیج  گفت:بسیج در عمر ۳۸ ساله خود دوران پر توان و سرافرازی را پشت سر گذاشته است و قطعا این دوران پر افتخار باید همه ما را و همه بسیجیان را در مسیر تکامل، ارتقا و رفع آسیب ها و در مسیر حرکت توفنده قرار دهد.

دادستان کل کشور مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمن از طریق برخی طرح های خاص از جمله سند 2030 را بسیار مهم دانست و خواستار هوشیاری بسیجیان در این زمینه ها شد. وی افزود: عزبزانی که امروز در این محفل نورانی گرد امده اید در سنگر حقوقدانی و صیانت از حقوق جامعه وظیفه دارید و باید مطابق شرایط روز و هماهنگ با مجموعه سنگر بانان و نگهبانان بسیج در سایر بخش ها حرکت و بر حسب تکالیف شرعی و انقلابی تلاش کنید. وی با اشاره به آیه والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنانبرد ۸ ساله در دفاع مقدس و نبرد اخیر در برابر داعش را  نمونه ای از جهاد در برابر دشمنان و نوع اول جهاد دانست و افزود:این نظام بقا و دوامش را  بدون تردید مرهون خون شهدا و جانبازان و ازادگان است. منتظری تاکید کرد: هدف گروه خبیث و جنایتکار داعش در نهایت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.اما این بار هم مردم ما با بسیج عمومی و با تدبیر مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری  و به رهبری یک سردار سرافراز و دست پرورده جمهوری اسلامی یعنی سردار سلیمانی توانستند پیروز شوند. وی افزود:دشمنان به خیال خود می خواستند در طول سی سال از طریق داعش و ادعای مقابله با داعش منطقه را مشغول کنند اما این حرکت بسیجی وار مردم و مدافعان حرم راه سی ساله را در ظرف سه سال به نتیجه رساند و توانستند شر داعش را کم کنند دادستان کل کشور نوع دوم جهاد را جهاد با نفس یا جهاد اکبر و سومین نوع جهاد را جهاد  با شیطان  دانست و افزود: نمونه اعلای جهاد برای خدا و در راه خدا امام حسین ( ع ) بود. منتظری خطاب به بسیجیان حقوقدان گفت:دشمنان می کوشند که ارزش ها را زیر سوال ببرند و برخی اساتید ناصالح و سکولار در دانشگاه ها القای شبهه می کنند  اما شما باید چنان مجهز باشید که در عرصه دانشگاه جوانان مورد شبهه قرار نگیرند  و  شما باید به این شبهات پادزهر بزنید. وی تاکید کرد: شما باید از کیان اسلام و نظام به گونه ای صیانت کتید که دشمن نتواند نفوذ کند و در این راه روحیه بسیجی خود را حفظ کنید و در واقع سردارسلیمانی  عرصه آموزش و کلاس های درس باشید. دادستان کل کشور کانون وکلا را یکی از عرصه های مورد نیاز فعالیت حقوقدانان و وکلای بسیجی اعلام کرد و افزود:چرا نباید جریان بسیج و حزب الله تشکل فعالی در کانون وکلا داشته باشند. متاسفانه کانون وکلا در هیچ عرصه ای حضور جدی ندارد و آن وقت که یکی از اعضای کانون به دامن صهیونیسم و غرب رفت یک آه از اینها بلند نشد.

منتظری افزود:من دفاع بی جهت از قوه قضاییه نمی کنم اما می گویم که قاضی بسیجی به معنی واقعی کم داریم و اگر قوه قضاییه آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند صد در صد انقلابی شود و با روحیه بسیجی اداره شود خیلی وضعمان بهتر می شود. این مقام قضایی تصریح کرد:البته دستگاه قضایی تلاش بسیار می کند و امروزه یکی از  کارهای جهاد گرانه کار در دستگاه قضایی است.آن هم در شرایطی که عده ای سینه چاک می کنند و به دستگاه قضایی بد و بیراه می گویند.

وی افزود:در مبارزه با فساد هیچ دستگاهی به  اندازه قوه قضاییه  مبارزه و مقابله نکرده و با عناصر فاسد برخورد نداشته و پاکسازی نکرده است. دادستان کل کشور گفت:اگر هر کسی انتقادی دارد و اشکالی می بیند  راه اصلاح را بگوید.هر پیشنهادی برای اصلاح اسیب ها باشد  ما استقبال می کنیم. اما، اقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را در اختیارداشتی  و امروز اپوزسیون قوه قضاییه شده ای و از رییس قوه تا پایین تر  انواع تهمت ها، جسارت ها، دروغ ها  را روا می داری، آیا این راه اصلاح  است؟ منتظری افزود:آیا این راه اصلاح است، آن هم از طرف کسی که در چهار سال دوم مدیریتش کلکسیونی ار  نقض قوانین داشته است و  بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و شناسنامه اش مشحون از مقابله با رهبری است و کسی است که بوسه بر تابوت یک کافر زده و در کنارش به خاطر جابجایی بودجه ها، صدای همه را در آورد و حالا با چنین شناسنامه ای در عرصه مقابله با قوه قضاییه بر آمده است. دادستان کل کشور تاکید کرد:از باب نصیحت عرض می کنم که این راهش نیست؛اگر می خوهید به مردم خدمت کنید.اما اگر می خواهید از انزوا بیرون بیایید بحث دیگری است.

منتظری گفت:ممکن است قوه قضاییه  در اینده به صورت مستدل  و حقوقی جواب اینها را بدهد وسکوت قوه قضاییه به معنای این نیست که از پاسخگویی عاجز است و اگرشرایط فراهم شودساکت نخواهد نشست. و من از خدا می خواهم که سر عقل بیایند و موجب سوء استفاده دشمن نشوند.

ارسال نظرات