مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: گرانفروشی و کم فروشی بیشترین شکایت مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ بوده که در این باره بیش از ۱۰ هزار گزارش در یک ماه دریافت شده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۵۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

 

 

 

به گزارشش خبرگزاری بسیج، صارمیان لزوم سرعت بخشی در رسیدگی به شکایات مردمی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری در مجموع 13 هزار و 267 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری  استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد 70 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 30 درصد باقی مانده در دست برررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.

صارمیان افزود: از مجموع شکایات 84 درصد مربوط به کالا و 16 درصد مربوط به خدمات می باشد به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاههای خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، 525 فقره (4درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 21 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

وی اعلام نمود: با انجام نظرسنجی از شاکیان، 95 درصد از نحوه رسیدگی به شکایات اعلام رضایتمندی نموده اند.

صارمیان ضمن تصریح اینکه در مهر ماه سال جاری 61درصد به صورت تلفنی، 20درصد به صورت حضوری و19 درصد به صورت کتبی شکایت خود را مطرح نموده اند، از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرف‌کننده مراتب را از طریق سامانه 124 گزارش نمایند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

ارسال نظرات