خبرهای داغ:
مسئول مرکز مطالعات فرق و مذاهب كشور:

شجره طیبه بسیج ریشه توحیدی دارد

همزمان با پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، تجمع بزرگ بسیجیان در مصلی امام خمینی(ره) خوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۹۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بسیجیان شهرستان خوی در اقشار مختلف و ستونهای گردانی با ندای لبیک یا خامنه ای لبیک با امام است با آرمانهای امام و شهدا در حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین شهرستان، خانواده های معظم شهدا تجدید بیعت کردند.

مسئول مرکز مطالعات فرق و مذاهب در این تجمع عظیم و باشکوه  با اشاره به آیات قرائت شده در ابنتدای مراسم گفت: جمع بسیجیان الهی، دست بسیجیان خدایی است لذا بیرقهای با ولایت تا شهادت،تا زنده ایم رزمنده ایم  را در هر زمان و مکان برافراشته اند .

حجت الاسلام نظری افزود: بسیجیان در هر زمان با بصیرت و آگاهی خویش بل لبیک به  ولایت پوتین و کمر را محکم بسته و آماده رزم با دشمنان از خدا بی خبر است  و این بسیج است که جوانان را همیشه برای امنیت کشور  بیمه میکنند .

وی ادامه داد: در هر مدرسه و دانشگاه، پایگاه و حوزه  نیاز است که موج بسیجی حرکت کند و بسیج خواهران نیاز است که عفت،حجاب را در جامعه با برنامه ریزی دقیق به حرکت در آورد.

حجت الاسلام نظری خاطر نشان کرد: بسیج برای حرکت و موج خویش الگو می خواهد و چه الگوی بهتر از ائمه اطهار (ع) و شهدای گرانقدرمان.

این مقام مسئول با اشاره به شهادت محسن حججی ابراز داشت: نحوه اسارت، شهادت، تاخیر آمدن پیکر مطهر به وطن، تشییع، دفن  و نامه و وصیت محسن عزیز بی شک حرف و حدیث هایی دارد باید به خوبی واکاوی گردد.

وی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه ها گفت: باید فرصتی در کلاسهای درسی گنجانده شود تا نامه محسن تحلیل گردد کلمه به کلمه نامه و وصیت شهید پیام دارد از نامه به امام رضا(ع) گرفته که می خواهد ضامنش شود تا شهید بشود تا نامه به علی کوچولو.

وی ضمن آرزوی نابودی تمام دشمنان خدا گفت: انشاء الله دیگر کسی پیدا نمی شود تا دل بسیجیان را به درد بیاورد چرا که محسن با این حرکتش در دنیا عظمت خلق کرد و به یاد آورد شهادت و دل کندن از خانه و خانواده و آرمانها را.

حجت الاسلام نظری با اشاره به یک خاطره گفت: جوی در جامعه حاکم شده بود که شهدای مدافع حرم پول می گیرند روزی به کلاس استادی رفتم و متوجه اشتباهش کردم و گفتم حرفت را پس بگیر ولی نگرفت و گفت این طور شنیدم این ماند تا اینکه جنازه محسن را آوردند دوباره پیشش رفتم و گفتم هر کجا بگی می برمت با هزینه خودم مشهد، اصفهان و این تهران هزینه خورد و خوراک همان روز را هم می دهم به شرط اینکه از بین مردم خودت را به تابوت برسانی و دست رویش گذاشته آرام بپرسی محسن چند گرفتی، و او شرمنده شد.

مسئول مرکز مطالعات فرق و مذاهب ادامه داد:ب سیجی دل می خواهد و عشق نه کارت و سهمیه  و این فرهنگ و تفکر بسیج اسن که شیعه و سنی برا یهمدیگر جان می دهند و وحدتشان را بیش از بیش محکم می کنند.

وی با اشاره به خاطره ای از فرزند شهید اهل سنت خاطر نشان کرد: وی افتخار می کرد که پدرش برای حضرت زینب(س) قربانی شده یعنی باید گفت تفکر بسیج مانع رسیدن ماهواره ها به اهداف شومشان در کشورمان می شود.

حجت الاسلام نظری با یادآوری جبهه های 8سال دفاع مقدس گفت: شیعیان در شهرهای کردستان، حاج عمران جنگلهای سردشت، اشنویه جان خود را برای برادران سنی ایثار کردند.

وی اظهار داشت: وحدت و بصیرت قوی تر از آن است  که وهابیت و داعش بتواند برای ما  راه را تعیین کند.

این مقام مسئول با ذکر خاطره ای از سردار سلیمانی گفت: سردار نقل کردند در سوریه داعش یک بچه شیرخوار را از دامن مادر گرفت پخت و جلویش گذاشت آیا شما حرکت وحشیانه و وقیحانه تر از این دیده اید.

وی با این عنوان که برید و تحقیق کنید که امنیت امروزه چند خرج برداشته  به حرکت ضد اسلامی داعش در حمله به مسجد مصر اشاره کرد و گفت: اگر داعش ادعای مسلمانی می کند نباید به نمازگزاران حمله می کرد.

حجت الاسلام نظری به آمادگی رزم بسیجیان و نظامیان اشاره و خاطر نشان کرد: دشمنان بدانند هرکجا به شیعه و سنی توهین شود با توکل بر خدا صددر صد قیام خواهیم کرد چرا که" ما به دریا حکم طوفان می دهیم"

وی در اخر با بیان برخی از جملات ناب شهدا ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج، آنرا شجره طیبه ای ماندگار از امام راحل دانست و با سر دادن شعارهای "لبیک یا حسین"،"  لبیک یا زینب"،"  لبیک یاخامنه ای " پیروزی رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل و نابودی داعش را به ولی فقیه تبریک گفتند.

در پايان مراسم از خانواده هاي معظم شهيدين تجليل بعمل آمد.

ارسال نظرات