سالروز امامت حضرت مهدی(عج):

برپا کردن جشن امامت مهدی فاطمه(عج) با حسرت استشمام عطر حضورش

هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است، پس از شهادت حضرت، فرزند خردسالش حضرت مهدی(عج) به امامت رسید و دوازدهمین چراغ فروزان شد تا مردم را به نور ایمان مزین کند، عاشقان ولایت این‌روزها جشن به امامت رسیدن امامی را به پا کرده‌اند که جهان در حسرت نفس‌کشیدن در عطر حضورش به انتظار نشسته‌ است.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۸۴
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از شهرستان ساری، هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است، امامی که برای حفظ مسیر امامت کوشش بسیار کرد و در این راه سختی زیادی متحمل شد.

پس از شهادت ایشان در سال 260 هجری قمری، حضرت مهدی(عج) به امامت رسید و نقشه‌های شوم دشمنان نقشه بر آب شد.

از آنجایی که دشمن قصد داشت راه امامت را مسدود کند و مانع به امامت رسیدن جانشینی پس از امام یازدهم(ع) شود، لذا امام حسن عسکری(ع) برخلاف سایر امامان شیعه که در زمان حیات‌شان، جانشین بعدی را تعیین کرده‌بودند به طور علنی، جانشینی برای خود مشخص نکرده‌بود تا فرزندش حضرت مهدی(عج) از شر دشمنان محفوظ بماند.

به همین دلیل در اوایل شهادت امام یازدهم(ع) شیعیان دچار شک و تردید شدند و جانشینان دیگری را برای امام پذیرفتند.

در ابتدا افرادی که فرزند خردسال امام حسن عسکری(ع) را امام بعدی می‌دانستند در اقلیت بودند، اما به مرور زمان و با لطف پروردگار این باور همگانی شد و نور حقانیت جانشینی حضرت مهدی(عج)، جهان را فرا گرفت.

دشمنان که قصد شهادت حضرت مهدی(عج) را در سر می‌پروراندند، نقشه‌های متعددی طراحی کردند، به همین دلیل غیبت صغری حضرت از بدو به امامت رسیدنش آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری به طول انجامید.

در طول غیبت صغری حضرت، ارتباط امام(عج) با شیعیان از طریق چهار نائبی بود که انتخاب شده‌بودند، با مرگ ابوالحسن‌علی‌بن‌محمد‌سمری، آخرین نائب حضرت در سال 329 هجری قمری، دوران غیبت کبری امام زمان(عج) آغاز شد، غیبتی که تاکنون به طول انجامید و چشم عاشقان را در راه ظهور حضرت، منتظر نگاه داشت.

این‌روزها عاشقان، جشن به امامت رسیدن امامی را به پا می‌کنند که سالیان درازی است که برای ظهورش چشم به راهند و انتظار حضورش را می‌کشند.

ظهوری که عدالت را در جهان فریاد می‌کند و پیروزی کامل حق را که روزی به مظلومان نوید داده شده‌بود، عملی می‌کند.

این‌روزها اهالی زمین در جشنی بزرگ به شادی نشسته‌اند، جشن امامت مولایی که دعایش گره‌گشای کار گرفتاران است و نفس اهوراییش زمین را از بدی محو خواهدکرد.

جشن ولایت مردی آسمانی که بی‌شک فرشتگان آسمان نیز در کنار اهالی زمین، زمین و زمان را گلباران می‌کنند.

مولای در راه ماندگان؛ امروز شادی سالروز به امامت رسیدنتان را در دل‌ها می‌پرورانیم اما همچنان بغض نیامدنتان وجودمان را فراگرفته است، برای ظهورتان بی‌قراریم و می‌دانیم گاهی در میان‌مان حضور دارید.

غم، مانندغباری تیره بر جان‌مان نشسته‌است و در انتظار طلوع خورشید حقانیت هستیم تا غبار غفلت را از چهره‌مان بزداید.

صدای مظلومان گوش فلک را کر کرده‌است و تنها منجی نیاز است تا بیاید و با دستان آسمانیش، باطل را نابود کند و پرچم عدالت‌خواهی را بر فراز جهان به حرکت در آورد.

این‌روزها جشن امامتتان را به پا کرده‌ایم تا یادمان باشد که در انتظار ظهورتان منتظریم تا به یاد داشته‌باشیم که جهان و جهانیان نیز بی‌قرار دیدارتان هستند و در حسرت نفس‌کشیدن در عطر حضورتان، به انتظار نشسته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار