به همت حوزه 216 حضرت زکیه (س) برگزار شد ؛

نشست سیاسی بصیرتی در هفته بسیج

به مناسبت هفته بسیج نشست سیاسی بصیرتی به همت پایگاه ناهید فاتحی حوزه 216 حضرت زکیه (س) با محوریت ولایت ولی فقیه با حضور مسئول سیاسی حوزه و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۴۹۰۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به مناسبت هفته بسیج  نشست سیاسی بصیرتی به همت پایگاه ناهید فاتحی حوزه 216 حضرت زکیه (س) با محوریت ولایت ولی فقیه با حضور مسئول سیاسی حوزه سرکار خانم سپهوند و بسیجیان برگزار شد.

سپهوند مسئول سیاسی حوزه با تبریک ماه ربیع الاول گفت : دلایل وضرورت برپایی حکومت اسلامی جامعیت دین اسلام ضرورت اجرای احکام اسلامی و ضرورت پذیرش ولایت الهی و دوری از طاغوت می باشد.

وی افزود : در ایه 141 سوره مبارک نساء در باره پدیرش ولایت الهی این مطلب را واضح بیان می کند .خداوند هرگز برزبان مومنان برای کافران تسلطی قرار نداده است.

وی ادامه داد: هر عقلی حکم می کند که برای اداره ی جامعه ای دینی لازم است به دین شناس مراجعه شود و اینجا نیز عقل حکم میکند که در امر دین نیز برترین فقیه در امور حکومتی زمام امور را در دست گیرد چون در زمان غیبت برای اجرای احکام خدا در جامعه جزء حکومت فرد فقیه اگاه به امور حکومتی نیست.

مسیول سیاسی حوزه گفت :مرجعیت علمی و رهبری جامعه دو وظیفه ی امام معصوم است که انجام آن ها فقط با ظهور امام میسر است ، اما چون در زمان غیبت ما نمی توانیم از این دو مهم چشم بپوشیم زیرا باید کسی باشد تا آیات قرآن را تفسیر کند و احکام دین را مطابق روز بازگو نماید و جامعه را به سمت هدف راستین خود هدایت کند ) پس باید کسی در زمان غیبت این دو وظیفه را به عهده گیرد و او کسی جز متخصص این امور ( متخصص امور دینی یا فقیه ) نیست .

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسول اکرم (ص) می فرماید : « فقها امین و مورد اعتماد پیامبرانند . . . »

یکی از وظایف مهم فقیهان ، امانت داری انبیا بیان شده است .

بی تردید، امانت انبیا رسالت و وظایف آنان می باشد . انبیا وظیفه داشتند که مرجعیت دینی و سیاسی مردم را بر عهده گرفته و آنها را به عبودیت و بندگی خدا و معنویت گرایی فرا خوانده ، به هدایت و ارشاد آنان بپردازد . از سوی دیگر انبیا وظیفه داشتند با تشکیل حکومت ، احکام الهی را اجرا نمایند . فقیهان نیز به عنوان وارثان انبیا امانت داران پیامبران هستند ، از این رو وظیفه دارند مردم را به خدا محوری ، فرا خوانده و به هدایت و ارشاد آنان بپردازند ، از این رو فقیهان در طول تاریخ به بیان احکام الهی پرداخته و مرجعیت دینی را بر عهده داشتند . دو مقوله اجتهاد و تقلید ریشه در این حدیث و احادیث دیگر دارد .

برخی از فقیهان مانند امام راحل (ره) یکی از وظایف و امانت انبیا را تشکیل حکومت دانسته و باور دارند که فقیهان وظیفه دارند حکومت تشکیل داده و عملاً رهبری دینی و سیاسی مردم را بر عهده گرفته و به اجرای احکام الهی بپردازند ، از این رو امام راحل (ره) یکی از دلایل ولایت فقیه را همین حدیث دانسته است .

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار