همزمان با هفته بسیج، برترین‌های جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی و مشخص شدند.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۵۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، برترین‌های جشنواره تئاتر بسیج مازندران همزمان با هفته بسیج با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران معرفی شدند.

علی‌رضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج مازندران با بیان اینکه هنرمند متخلق به اخلاق بوده و حقیقت را با قواعدی خاص و با زیبایی خلاقانه اش به دیگران می‌نمایاند، اظهار داشت: نقش و اهمیت هنر در جامعه قابل انکار نیست  و  کار هنر نمایان کردن است.

وی افزود: هنرمند کسی است که خلاق است و حقیقت را می‌شناسد پس هنرمند، حقیقت یاب، حقیقت محور و حقیقت نما است.

 معاون استاندار  مازندران با اشاره به اینکه هنرمند واقعی خداوند و هنر خداوند انسان است، خاطرنشان کرد: هنر معنی زیبایی را در بردارد و زیباترین موجود در کل آفرینش انسان است که زیباست و هم زیبایی را می‌فهمد و هم زیبایی می آفریند و کار هنرمند این است که زیبایی‌ها، شگفتی‌ها، عجائب و ظرایف این عالم را به ما می نمایاند. 

یونسی تصریح کرد: هنگامی که زبان از بیان حقیقت باز می‌ماند هنر تجلی می‌یابد، می‌توان گفت هنرمند کسی است که علاوه بر حقیقت یابی بتواند با رعایت اسلوب و قواعدی خاص، حقیقت را به دیگران بنمایاند.

وی تصریح کرد: هنرمند متخلق به اخلاق انسانی است و با قواعد و شرایط خاصی زیبایی را تجلی می‌دهد، هنرمند خُلق و صورت باطنی و کنش‌ها و واکنش‌های خود را بر حسب حقایق عالم تنظیم می‌کند و  با افکندن طرحی نو، حس زیبایی دیگران را بر می‌انگیزد و آنان را با شگفتی‌های آفرینش و حقایق عالم آشنا می‌کند.

در اختتامیه این جشنواره از خانواده هنرمند شهید مدافع حرم، شهید سید جواد اسدی از هنرمندان عرصه تعزیه مازندران و نیز از  هنرمند پیشکسوت تئاتر  مازندران علی فرنودی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها