خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وقف، نماد اقتصاد اسلامی است و اگر در جامعه نهادینه شود بهترین لبیک برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۵۴۵۲۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام مصائبی در نشست تخصصی وقف و سلامت گفت: وقف موضوع بسیار مبارکی است که پشتوانه نظام است ولی متأسفانه برای احیای آن همیشه با مشکل و مقاومت منفعت طلبان روبرو می شویم در حالی که اگر موقوفه های متعدد استان احیا شوند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.
وی افزود: موقوفه های ربع رشیدی از بستان آباد تا زنوز از این موقوفه هایی است که اگر احیا شود می تواند مشکلات بزرگی را در بخش سلامت حل کند.
حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: کسانی هم که اعضای بدنشان را پس از مرگ اهدا می کنند واقف هستند.
ایرجیان؛ مسئول بسیج جامعه پزشکی استان نیز محور فعالیت این مجموعه را، فرهنگ سازی در جامعه دانست و گفت: با سازماندهی سفیران سلامت و همکاری با نهادهای مختلف برای افزایش تعداد اهدا کنندگان تلاش می کنیم و هم اکنون 15 هزار نفر در استان فرم اهدای عضو را تکمیل کرده اند.
مسئول امور هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی استان هم گفت: هم اکنون 30 درصد از 27 هزار نفری که در کشور منتظر دریافت عضو هستند در آذربایجان شرقی زندگی می کنند.
زارع زاده افزود: به همت بسیجیان گمنام از سال 93 تا نیمه اول امسال 32 نفر در استان اعضایشان را اهدا کرده اند و برای تکمیل و تجهیز بخش پیوند در تبریز نیازمند کمک خیران هستیم.

ارسال نظرات