مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) کاشمر با بیان اینکه دشمنان باید از شجره طیبه بسیج، میوه تلخ برداشت کنند، گفت: باید تفکر بسیجی در فضای مجازی حکم فرما شود و این تفکر به کمک جوانان بیاید و آن‌ها رهنمود کند.
کد خبر: ۸۹۵۴۴۷۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی پیش از ظهر امروز در همایش اقتدار بسیج که به مناسبت ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در حسینیه ابوالفضلی خلیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج و بسیجی با پوشیدن یک لباس مقدس خاص و داشتن اسلحه و ثبت‌نام در یک سازمان نیست بلکه تازه کارش به‌عنوان یک بسیجی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مفهوم بسیجی بودن تنها در پوشیدن لباس بسیج نیست افزود: یکی از کارهای مهمی که امام راحل و رهبری معظم انقلاب انجام دادند این بود که قرآن و دین را به متن زندگی انسان ها آورده اند و بسیج به فرموده رهبر معظم انقلاب شجره طیبه است چراکه بسیج متصل به خدا و اولین ویژگی تفکر بسیجی توجه کامل به خدا است.

بسیج امروزه در دو جبهه فیزیکی و جنگ نرم پیشگام است

امام‌جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه بسیج و تفکر بسیجی یک شجره طیبه است، تأکید کرد: بعد از شناخت خدا و اولیا خدا هیچ کاری به اندازه منفعت طلبی و خدمت رسانی به مردم در جامعه با ارزش‌تر نیست و بسیج با خلوص نیتی که دارد این کار را به نحو احسن انجام داده است.

احدی با تأکید بر اینکه اولین خصوصیت بسیج و بسیجی ریشه دار بودن آن است هر نهادی که به خدای عالم وصل باشد ریشه دار است، اظهار داشت: امروز بسیج در همه عرصه حضور فعال دارد و در جبهه نبرد فیزیکی و جنگ نرم به خوبی کار کرده است.

تفکر بسیجی باید در فضای مجازی حکم فرما شود

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی افکار جامعه اسلامی را رصد می کند متذکر شد: امروز به وسیله فضاهای مجازی افکار و رفتار ما را دشمنان رصد می کند لذا باید تفکر بسیجی در فضای مجازی حکم فرما شود و به کمک جوانان بیاید و آن‌ها رهنمود کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) کاشمر با بیان اینکه تمام نیروهای مسلح بسیجی هستند و اولین نیروهایی که در میدان‌های مختلف حضور پیدا می کنند بسیجیان هستند، تشریح کرد: بسیج امروزه پیشتاز عرصه های مختلف علمی در جهان است.

وی اصل و اساسی شجره طیبه بسیج را پیروی و تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و تأکید کرد: بسیج امکان ندارد با ولایت زاویه داشته باشد و ارزش تفکر بسیجی به ارتباط، تبلیغ درست و تبعیت از مقام ولایت است.

احدی  با اشاره به اینکه بسیج این شجره طیبه باید گاهی اوقات میوه تلخ داشته باشد، بیان کرد: افرادی که بخواهند از بسیج سوء استفاده کنند، ابرقدرت‌هایی که می خواهند در بسیج نفوذ کنند و آن‌هایی که می خواهند ارزش‌های جامعه را خدشه دار کنند باید از این درخت، میوه تلخ بچینند.

مردم با تفکر بسیجی باید پشت سر ولایت و مسئولان نظام باشند

وی با اشاره با اینکه تفکر بسیجی اجازه نمی دهد که قدرت‌های فاسد که قصد تخریب نظام و کشور را دارند به بسیج نزدیک شوند، عنوان کرد: نفوذ ناپذیری، استحکام، عزت، مهربانی نسبت به مردم مهربان و رئوف و حساس نسبت به بیت المال از خصوصیات بسیج است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مردم باید با تفکر بسیجی خود، پشت سر ولایت و مسئولان خادم مردم، نظام و انقلاب باشند، تشریح کرد: تفکر اصلی بسیجی باید در عرصه های اجتماعی ترویج پیدا کند و با تفکر بسیجی باید در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باعث پیشرفت شهر خود شد.

خلیل‌آباد نیازمند یک حوزه علمیه قوی است

وی با اشاره به پیروزی مقتدرانه محور مقاومت در مبارزه با گروه تکفیری داعش و نابودی این شجره خبیثه اظهار داشت: آنچه که در عرصه‌های خطیر و سرنوشت‌ساز اثر‌بخشی فرا زمانی و راهبردی خود را نشان داده است، سازمان‌دهی نیروهای مردمی در قالب بسیج و تقویت تفکر بسیجی در این عرصه ها است.

احدی با اشاره به اینکه شهرستان خلیل‌آباد نیاز به حوزه علمیه قوی دارد گفت: با توجه به اینکه نماز جمعه و روحانیت محور وحدت در جامعه هستند، شهرستان خلیل‌آباد نیز به یک حوزه علمیه قوی نیاز دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها