فرمانده سپاه خلیل آباد در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد،

اجرای بیش از ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۶ در خلیل‌آباد

فرمانده سپاه خلیل‌آباد با بیان اینکه بسیج سازندگی خلیل‌آباد بر مدار محرومیت‌زدایی قرار دارد، گفت: بیش از ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۶ در خلیل‌آباد در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و کشاورزی، دام، طیور، آبزیان و کارگاه‌های تولیدی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۴۴۵۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
ابوالفضل فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه در هفته پر خیر و برکت بسیج، بهره برداری از چند طرح اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی در شهرستان خلیل‌آباد صورت گرفت، اظهار داشت: در این راستا، ۲ طرح اقتصاد مقاومتی کارگاه تولید قارچ و همچنین صنایع تبدیلی بسته بندی کشمش در روستای جابوز و شهر خلیل‌آباد به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه خلیل‌آباد در سال جاری ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و همچنین توسعه و حمایت از کارگاه‌های و طرح‌های موجود را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه و عقود اسلامی در حال پرداخت می‌باشد.

فرمانده سپاه خلیل‌آباد همچنین از عملیات عمرانی ساخت منزل مسکونی خانواده نیازمند روستای جابوز توسط گروه جهادی شهدای جابوز و بسیجیان پایگاه‌های بسیج این روستا خبر داد و تصریح کرد: این طرح با حمایت مالی کمیته امداد حضرت امام (ره)، خیرین و فعالیت بسیجیان در گروه‌های جهادی در حال انجام است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه خلیل‌آباد ساخت ۵ منزل مسکونی محرومان در سطح شهرستان را توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا دارد.

فتوحی در ادامه از عملیات احیا و مرمت قنات جزرود واقع در ارتفاعات شمال خلیل‌آباد خبر داد و عنوان کرد: عملیات مرمت با هدف افزایش دبی آب قنات جزرود با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح احیا و مرمت قنوات کشاورزی با مشارکت آستان قدس رضوی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) از ابتدای سال جاری در سطح استان در حال انجام است، تشریح کرد: در شهرستان خلیل‌آباد احیای ۳ قنات جز رود، کاریزک و زیر سنگ صالحی با اعتبار مرمتی حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال و با مشارکت مالکین قنات‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی خلیل‌آباد بر مدار محرومیت‌زدایی قرار دارد، بیان کرد: ۱۰ طرح اشتغال زایی از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان اشتغال و طرح‌های اقتصادی مقاومتی بسیار زیادی در بسیج سازندگی خلیل‌آباد اعلام آمادگی برای دریافت تسهیلات داشته اند، تأکید کرد: ۲۰ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه سه جانبه اشتغال در حال معرفی به بانک هستند.

فتوحی با بیان اینکه حدود ۷ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶ درصد اشتغال به کمیسیون استانی معرفی شده اند که بعد از تائید به متقاضیان پرداخت خواهد شد، ابراز کرد: در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال پیش بینی پرداخت تسهیلات از سمت بسیج سازندگی خلیل‌آباد در راستای اجرای طرح‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۶ در خلیل‌آباد در زمینه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و کشاورزی، دام، طیور، آبزیان و مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
ارسال نظرات