خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه محور محلات اسلامی روحانیت است، گفت: در هر محله ای که امام جماعت و روحانیت آن محل به عنوان محور قرار گرفته، بسیار گره گشا بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۴۳۶۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در نخستین گردهمایی شورای محلات اسلامی استان سمنان که با حضور جمعی از مسوولان استان در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد،گفت: نقش نیروی انتظامی چشمگیر است و نقش مردم هم قابل قبول است و این جلسه باید زمینه ای باشد تا پیگیری ما بیشتر باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید مطالبه کنند، گفت: محلات قانع نیستند از این اقدامات و باید بیشتر تلاش کنیم و مشکل این است که باید همه پای کار باشند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: بسیجیان و پایگاه های مقاومت بسیج در هر محله باید پای کار باشند.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه محور محلات اسلامی روحانیت است، گفت: در هر محله ای که امام جماعت و روحانیت آن محل به عنوان محور قرار گرفته، بسیار گره گشا بوده است.

محمد نوروزیان نیز از اعضای شورای محلات اسلامی استان سمنان  گفت: یک سال و نیم است که این طرح در محله مسکن مهر که بیش از 30 هزار نفر جمعیت در این محله ساکن هستند؛ شکل گرفته است.

وی بیان داشت: چهار شورا با اولویت فرهنگی، ورزشی، عمرانی و امنیتی در این کلان محله مهر تشکیل شده است و بیشتر دغدغه ما در این کلان محله؛ دمیدن امید در بین مردم بود.

نوروزیان افزود: برای هر شهرک شناسنامه داریم و کل مجموعه این چهار شهرک با مشکلات و معضلات موجود در آن شناسایی شده است و همچنین افرادی که در این شهرک ها با مشکل اشتغال مواجه هستند را به کارآفرینان معرفی می کنیم.

بینایی مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: طرح را با نگاه علمی و پژوهشی نگاه کردیم و در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورد تصویب شد و مقرر شد از این طرح معاونان بهداشت، ارشاد و برنامه ریزی کشور و اطلاعات از این طرح بازدید کنند.

وی با بیان اینکه از 15 محله انتخابی 9 محله همان محلات انتخابی سپاه بوده است، افزود: محلات شناسایی شده در استان سمنان نردین و تلوبین در میامی، ولی عصر و شهید بهشتی در شاهرود، مسکن مهر در دامغان، مسکن مهر، کهنه دژ و سرداران شهید در سمنان، درجزین در مهدیشهر، حسین آباد و علی آباد در آرادان و کرند و شهید صدوقی در گرمسار است.

بینایی اظهار کرد: بر اساس آسیب شناسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مرکز فرماندهی جامع و کامل نداریم، دستگاه های مختلف هر یک جداگانه کار می کنند بنابراین باید فرماندهی واحد وجود داشته باشد، در حوزه آمار و اطلاعات مشکل داریم و هر دستگاهی یک آمار دارد، در حوزه پایش آمار دچار مشکل هستیم و برنامه جامعی برای محلات نداریم؛ بنابراین و خواهش می کنیم از سپاه به ما کمک کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها