به همت پایگاه شهید فروغی برگزار شد؛
به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه( س) کارگاه مهار اعتیاد با حضور کارشناس مرکز بهداشت سرکار خانم امر اللهی و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۴۳۰۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه( س) کارگاه مهار اعتیاد با حضور کارشناس مرکز بهداشت سرکار خانم امر اللهی و بسیجیان برگزار شد.

 کارگاه مهارت اعتیاد در هفته بسیج

کارشناس مرکز بهداشت ضمن تبریک ماه ربیع الاول و تعریف اعتیاد گفت : اعتیاد یا خوگری حالتی که در ان شخص به علت روانی یا مصرف و مواد شیمیایی طبیعی دچار ضعف اراده در کنترل تکرار اعمال خود می شود هرچند ضعف اراده فی نفسه بیماری نیست.

وی گفت :از سال 1964 میلادی سازمان بهداشت جهانی استفاده از عبارت وابستگی دارویی را به جای اصطلاح اعتیاد توصیه نموده استو مدت کوتاهی است که اعتیادهایی مانند اعتیاد به اینترنت اعتیاد به کار و اعتیاد به بازی های کامپیوتری به عنوان شکلی از اعتیاد طبقه بندی شده و مورد توجه قرار میگیرند.

وی اعتیاد را جمسی که پاسخ فیزیولوژیک بدن نسبت به ورود مواد جدید به بدن می باشد که معمولا با پدیده انطباق پدیری بروز می کند و روانی که ناشی از لذت و سرخوشی مصرف مواد مخدر می باشد ،کارشناس مرکز ترک کردن اعتیاد جسمی را راحتر و کوتاه تر خواند.

وی افزود: هرکس که مواد مصرف کند معتاد محسوب نمی شود کسایی که مواد مصرف می کنند به 3 دسته مصرف کننده تفننی و شدیدو مزمن تقسیم می شونداما در میان ان ها تنها معتادان مزمن هستند که به بیماری اعتیاد می شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود یک فرد معتاد در خانواده زندگی همه اعضا به نحوی صدمه می‌بیند. اعضای خانواده برای ادامه حیات مجبور می‌شوند که در زندگی خود تغییراتی بدهند تا بتوانند با اثرات ویرانگر اعتیاد کنار بیایند. به مرور زمان این روش باعث می‌شود تا خود آنها نیز در زندگی خود با مشکلات فراوانی رو به رو شوند. با وجود آنکه اعتیاد به مواد مخدر همواره در بین مردان بیش از زنان بوده اما در چند سال اخیر اعتیاد در ایران در بین زنان نیز افزایش چشمگیری داشته است. براساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در حوزه اعتیاد زنان، بانوان به دلیل اطلاعات ناکافی و ندانسته در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.همچنین رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان افزایش اعتیاد در میان زنان در کشور عنوان داشت که بیش از ۵۰ درصد معتادان را افراد متأهل تشکیل می‌دهند.

 

 

خبرنگار بسیج : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها