فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تخریب بیش از یک هزار و 900 روستا در حادثه زلزله کرمانشاه گفت: پنج هزار و‌800 نفر از مجموعه فرزندان سپاه و‌ بسیج در منطقه هستند که به‌راحتی مأموریت‌های مانند زلزله را مدیریت میکنند.
کد خبر: ۸۹۵۴۲۶۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور امروز در نشست خبری بابیان اینکه بسیج از همه اقشار کشور تشکیل‌شده است اظهار کرد: بسیج از دانشجو، دانش‌آموز، فرهنگیان، حقوقدانان، روحانیون، طلاب، مهندسین مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معماری، معدن، پزشکان، ‌پرستاران، اصناف، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، اساتید دانشگاه و کارگران تشکیل‌شده است و این یعنی اینکه همه قشرهای جامعه بسیجی هستند.

وی گفت: شاید یکی از دلایل موفقیت بسیج این قدرت نهفته‌ای است که در ملت وجود دارد ‌و سازمان نیروی مقاومت بسیج این‌ها را در کارها هم‌افزا می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حادثه اخیر زلزله کرمانشاه افزود: همین‌الان پنج هزار و‌800 نفر از مجموعه فرزندان سپاه و‌ بسیج در منطقه هستند و واقعاً توانستند در امداد و‌ نجات و اسکان موقت قدرت خود را نشان دهند.

عبدالله پور بابیان اینکه بیش از یک هزار و 900 روستا در حادثه زلزله کرمانشاه آسیب دید تصریح کرد: بسیج دارای پراکندگی فراوان و از همه اقشار بوده و به همین دلیل به‌راحتی مأموریت‌های مانند این زلزله را می‌تواند مدیریت کند.

وی بیان کرد: با توجه به حوادثی که در استان خودمان در سال‌های گذشته پیش‌آمده مردم از نزدیک قدرت بسیج را دیده‌اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه قدرت بسیج در حوزه بین‌المللی هم مثال‌زدنی است افزود: در عرصه دفاعی در حوزه بین‌الملل دو شهید بزرگواری که در سوریه به شهادت رسیدند، شهید دانشجو مدافع حرم شهید بابک نوری و سردار شهید مدافع حرم علی‌رضا نظری که یک پاسدار بازنشسته باتجربه فراوان در حوزه ادوات و توپخانه بود از افتخارات بسیج هستند.

عبدالله پور با اشاره به اینکه این قدرت بسیج است که می‌تواند هم از دانشجو هم از پاسدار بازنشسته در همه عرصه‌ها استفاده کند گفت: واقعاً پیروزی‌هایی که ملت ایران دارد و همین قدرتی که توانستیم در حوزه‌های مختلف در بین جامعه ایجاد کنیم مرهون همین جوانان ما است.

وی بابیان اینکه بصیرت و دشمن‌شناسی دو‌ رکن اساسی نیروی مقاومت بسیج است تصریح کرد: ما این دو رکن را در غالب آموزش‌های و برنامه‌های مختلف برای افراد خانواده و اجتماع داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه امروزه در حوزه اجتماعی مشکلات فراوانی در جامعه داریم بیان کرد: دشمنان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند و مشکلاتی برای جوانان ما در حوزه اعتیاد که یک بلای خانه‌مان سوز است به وجود آورده‌اند.

عبدالله پور با اشاره به برنامه های بسیج در حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: بسیج در حوزه آموزش‌وپرورش، در مدارس با دانش‌آموزان و انجمن اولیا برنامه‌های مختلفی دارد برای اینکه افراد و خانواده‌ها را آموزش دهیم تا طراحی دشمن را بدانند و بصیرت کافی برای پاسداری از انقلاب داشته باشند.

وی با اشاره به طرح جوادالائمه افزود: در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان گیلان، درجاهایی که مشکلات ما بیشتر است در غالب این طرح در حال کمک هستیم تا اهداف که دشمن برای نابودی انقلاب طراحی کرده ما مقابل به‌مثل کنیم و آموزش‌های خاصی را در این حوزه‌ها داریم به خانواده‌ها و به افراد می‌دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه شبکه روشنگری ما در استان در مساجد فعال است گفت: در کل استان در مواقعی که واقعاً ببینیم توطئه دشمن پیچیده شده، از طریق همین شبکه روشنگری در مساجد و در محافل مختلف مردم و بسیجیان را توجیه می‌کنیم و از طریق حلقه‌های صالحین در حال کار کردن روی جوانان هستیم.

عبدالله پور بیان کرد: از طریق یادواره شهدا که استان ما در این حوزه جز استان‌های ممتاز است داریم الگوسازی برای جوانان می‌کنیم تا بدانند با دشمن به چه شکلی باید مقابله کنند.

ارسال نظرات