معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیج متعلق به جناح خاصی نیست، گفت: نقش بسیج نقش اساسی و به عنوان مولفه اصلی اقتدار در انقلاب اسلامی بوده و هست.
کد خبر: ۸۹۵۴۲۴۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع کارکنان استانداری ضمن تبریک هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون که حدود 39 سال از عمر با برکت انقلاب می گذرد؛ نقش بسیج نقش اساسی و به عنوان مولفه اصلی اقتدار در انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی افزود: بسیج که باعث محبوبیت و مقبولیت آن در جامعه اسلامی و در سطح جهان شده است؛ با تشکیل جبهه مقاومت و ایستادگی این جبهه در مقابل استکبار باعث شکست توطئه های استکبار شده است.

***وفادار به انقلاب بمانیم

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  تأکید کرد: شما بسیجیان باید اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید؛ این نکته ای است که حضرت آقا هم در سخنرانی امسال خود به مناسبت هفته بسیج فرمودند "ما باید وفادار به انقلاب بمانیم و دیگران را وفادار به انقلاب نگه داریم" .

خالقیان ادامه داد: جمله "ما می توانیم" این شعار نیست؛ این عینا با اصول و اهداف ابتدای انقلاب که حضرت امام خمینی(ره) طراحی کردند یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مطابقت دارد و ما می توانیم همان استقلال است.

وی افزود: خیلی ها با نگاه اینکه ما باید جهانی باشیم ؛ هویت ما باید جهان وطنی باشد و باید وارد بازارهای جهانی شویم؛  استقلال را دچار تحریف می کنند و اعلام می کنند این استقلال یعنی به انزوا کشاندن کشوردر حالی که این غلط است.

***تجربه نشان داده استکبار جهانی به ایران کمک  نخواهد کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  تصریح کرد: بعد از 39 سال تجربه کرده ایم و نتیجه گرفته ایم که استکبار جهانی به ایران اسلامی کمک نخواهد کرد؛ بلکه حیله می کنند جهت ضربه زدن به آن؛ لذا امیدوار به آمریکا و یارانش نمی توانیم باشیم؛ باید در بین جوانان و مردم عزیزمان که به عنوان بسیج هستند اعتماد به نفس را و این شعار که ما می توانیم را تقویت کنیم؛ همان ما می توانیم که یک نمونه آن جبهه مقاومت است و نمونه دیگر آن هشت سال دفاع مقدس و نمونه دیگر آن کمک به مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی همچون زلزله اخیر در کرمانشاه است که به حق مردم آمدند کمک کردند و همه پای کار انقلاب ایستادند و نشان دادند که کار شدنی است و نیاز به کشورهای استکباری نداریم.

***بسیجیان بصیرو دشمن شناس باشند

خالقیان گفت: شما بسیجیان باید دقت کنید که یکی از ضروری ترین مسائل بصیرت و دشمن شناسی است؛ بعد از این همه تهدیدات سخت و نیمه سخت امثال فتنه 88 و فتنه های دیگر و گرو ه های تکفیری داعش که اتفاق افتاد اگر بصیرت را از دست بدهیم ؛ یقینا قرآن های سرنیزه را قبول خواهیم کرد و علی را تنها خواهیم گذاشت؛ اینجاست که دیگر عاشورا اتفاق و امام حسین (ع) به مسلخ شهادت می رود.

وی تأکید کرد: امروز همه ما نیازمندیم که در این فضای باز مجازی و انینترت ماهواره که دشمن به خوبی کار می کند بصیرت خودمان را حفظ کنیم؛ حق را از باطل بشناسیم؛ گمراه نشویم چرا که گاهی حق را باطل و گاهی باطل را به صورت حق به ما نشان می دهند.

***در زلزله اخیر رویکرد دشمنان تجزیه طلبانه و ایجاد اختلاف میان مردم بود

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: چند روز اول وقوع زلزله دشمن کاری کرد تا بتواند با رویکردهای واگرایانه و تجزیه طلبانه اختلاف بین قومیت ها عزیزان کرد، سنی، شیعه، بین ارتش و سپاه، سپاه و مردم و ادارات این اختلافات را دامن زد تا شاید نتیجه بگیرد و این عین جمله آن زن خبیث، ملعون و منافق مریم رجوی است که چندماه قبل اعلام کرد که ما نشستیم تا زمان بحران در  جمهوری اسلامی وارد شویم و نمونه های آن را اعلام کرد و گفت به طور مثال در فتنه 88 جای شعار را عوض کردیم به جای اینکه مردم بگویند رأی ما تو، اصل نظام را هدف رفتند و شعار بر علیه ولایت فقیه دادند و یا این ملعونه بیان می کند که ما در انتخابات اخیر کاری کردیم که جای جلاد و شهید را عوض کردیم و این قدرت تبلیغات دشمن است؛ اگر بصیرت نداشته باشیم؛ یقینا راه را اشتباه خواهیم رفت ؛ پس باید به عنوان بسیجی آماده به کار ترین، فداکارترین نیروی ولایت فقیه و انقلابی باقی بمانیم.

***بسیج متعلق به جناح خاصی نیست

خالقیان بیان داشت: اکر بخواهیم بسیج را اعلام کنیم که چه کسانی شامل حالشان می شود؛ باید این نکته ای که حضرت آقا در آذر سال قبل فرمودند توجه ویژه کنیم؛ در آن دیدار حضرت آقا فرمودند" بسیج جناحی نیست، ولی سیاسی هست، بسیج سیاست زده نیست ولی سیاسی هست بسیج متعلق به یک جناح خاص نیست"؛ امروز در استان ما همه مردم بسیجی هستند و متعلق به جناح خاص نیستند چون در این تعریف که حضرت آقا می فرمایند بسیجی کسی که برای رسدین به اهداف انقلاب تلاش ومجاهدت می کند؛ پس هر گروه سیاسی که برای رسیدن به اهداف انقلاب کمک کند یقیناً بسیجی است.

وی گفت: ما جناح انقلابی و ضد انقلابی در تعریف بسیج داریم و آنها که حتی غیرانقلابی هستند و یعنی اینکه ممکن است فقط انقلاب را قبول نداشته باشند؛ ولی بر علیه انقلاب تلاش نکنند اینها هم بسیجی هستند؛ همه بسیجی هستیم از همه گروه های سیاسی؛ و باید وحدت داشته  دست به دست هم بدهیم و در رسیدن انقلاب به مأموریت اصلیش یعنی تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) یاری کنیم.

***برگزاری یادواره ها برای رسیدن به اهداف انقلاب است/ما باید فرهنگ سیاسی داشته باشیم

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  بیان کرد: با این دیدگاه تمام یادواره هایی که در استان برگزار می شود برای رسیدن به اهداف انقلاب است، نگاه سیاسی و جناحی به یک طیف خاص و بر علیه یک طیف خاص هم نیست؛ ما باید فرهنگ سیاسی را داشته باشیم؛ چون یکی ا زخطراتی را که حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند جدایی دین از سیاست خطر بزرگی است و اگر روزی سیاست را دیانت جدا کردند اطمینان داشته باشید انقلاب ضربه خواهد دید.

*** نهضت عاشورا فرهنگ سیاسی ماست

خالقیان گفت: نهضت عاشورا فرهنگ سیاسی ماست؛ پس ما نمی توانیم یادواره شهدا برگزار کنیم؛ ولی از فرهنگ سیاسی حرف نزنیم؛ البته بسیج یک شعار دارد؛ با مردم، برای مردم، به وسیله مردم و تمام یادواره ها با همین دید انجام می شود.

****واگذاری عملیات ساخت مسکن دائم در 7 روستای سرپل ذهاب به استان سمنان / همه در یاری به مردم زلزله زده پای کار باشند

وی در مورد بحث زلزله اخیر در استان کرمانشاه گفت: استان ما بعد از حادثه مردم عزیزمان ابراز همدردی کردند به خوبی و بسیج عمومی به خوبی شکل گرفت و خیرین و کسانی که توان مالی داشتند پای کار آمدند و الحمدالله کارهای خوبی شد؛ این افتخار نصیب ما شد که 7 روستا را کمک کنیم و به همت بسیج سازندگی استان کمک در اسکان دائم و ساخت مسکن برای زلزله زدگان انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  بیان کرد: دولت محترم تقسیم کار کرد؛ روستاها را به سپاه، شهر را به ارتش و نقش هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد مشخص شد.

خالقیان بیان کرد: 330 واحد در هفت روستایی که به استان سمنان واگذار شده است ابتدا باید اقدامات در خصوص قرار دادن کانکس ها انجام و سپس عملیات برای ساخت اسکان دائم آغاز شود، بنابراین از استاندار محترم که روحیه کمک و امدادرسانی و یاری به این عزیزان را دارند درخواست مان این است که همه ادارات را بسیج کنند؛ همه دست به دست هم دهیم با همان نگاهی که عرض شد؛ جناحی نبودن؛ کمک کنیم به مردم عزیز این کشور.

ارسال نظرات
پر بیننده ها