رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه برنامه های هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۵۴۲۲۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج،  نشست خبری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، صبح امروز در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج  با حضور سردار حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، سردار ناظری معاون نشر بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و صفری نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سردار حق طلب  در این نشست خبری با درود به پیشگاه حضرت صاحب المر امام زمان (عج) و روح پر فتوح امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدای مظلوم مدافع حرم و تبریک ایام ربیع و هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت بر گروه های تکفیری گفت:هفته بسیج یادآور فداکاری ملت سلحشور ایران و جوانان با بصیرتی است که به فرمان امام پس از تشکیل بسیج همواره در لحظات حساس به میدان آمده اند و از اسلام ونظام دفاع کرده اند یاد و خاطره همه بسیجیان را گرامی می داریم و از خدا می خواهیم ما را در زمره بسیجیان قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری سازمان از هشت سال قبل تا کنون احساس کردیم انتقال فرهنگ دفاع مقدس که وظیفه همه مردم است، می تواند از طریق بهترین روش که فرهنگ کتابخوانی است، میسر شود.

وی افزود: به همین منظور از سال 89 برای اولین بار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را برگزار کردیم. این نمایشگاه نوعی هم افزایی بین مؤلفان و ناشران دفاع مقدس ایجاد کرد. امسال هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می کنیم و سعی داریم از این طریق وظیفه ای که بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس دارد را  ادا کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت : امیدواریم در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس  جذب مخاطب خوبی داشته باشیم و کتاب های خوبی را به لحاظ کیفیت و کمیت ارائه دهیم.

سردار حق طلب  گفت: در کنار این نمایشگاه و حضور مردم، برنامه های جانبی مناسبی هم تدارک دیده ایم. از 9 تا 16 آذر ماه، ده برنامه برای رونمایی و معرفی کتاب داریم. حدود 50 عنوان کتاب در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  بسیج و سپاه متولی برگزاری این نمایشگاه هستند ادامه داد:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان خراسان رضوی و مجموعه ناشران در برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با ما همکاری می کنند.

سردار حق طلب  اظهار داشت: قریب به دو هزار متر فضا برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. 70 ناشر در 70 غرفه کتب و محصولات خود را ارائه خواهند کرد. فضای ما نسبت به سال گذشته به نصف تقلیل پیدا کرده است و این در واگذاری غرفه به ناشران دفاع مقدس موثر بود. نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 9 صبح تا 21 برپا خواهد بود و ما  پاسخگوی مخاطبان در این نمایشگاه هستیم. تا کنون بیش از 16 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

 

ارسال نظرات