فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با بیان اینکه نابودی داعش نقشه‌های شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه کرد، گفت: این روحیه بسیجی است که توسط مدافعان حرم، رزمندگان تیپ فاطمیون، تیپ زینبیون، مردمان بسیجی عراق و سوریه و رزمندگان سپاه پاسداران رقم می‌خورد و دشمنان اسلام را نابود می‌سازد.
کد خبر: ۸۹۵۳۹۴۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷


 سعید شعبانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج و ماه  ربیع الاول اظهار داشت: گرامیداشت هفته بسیج در سال جاری یک تفاوت بزرگ با دیگر سال‌ها دارد و آن هم پیروزی سپاه اسلام بر گروهک تکفیری تروریستی داعش و نابودی ان در سوریه است.

وی افزود: بسیاری چنین تصور می‌کردند که با پایان یافتن جنگ تحمیلی دیگر زمینه رشادت‌ها و فداکاری‌ها نیز وجود نخواهد داشت در حالی که با نابودی داعش رزمندگان اسلام یکبار دیگر صحنه‌هایی زیبا از رشادت و فداکاری را به تصویر کشیدند.

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: بدون شک نخستین عامل نابودی داعش اطاعت محض از ولایت فقیه و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که تفکر بسیجی و روحیه بسیجی خود را نشان داد.

شعبانی ادامه داد: این روحیه بسیجی است که توسط مدافعان حرم، رزمندگان تیپ فاطمیون، تیپ زینبیون، مردمان بسیجی عراق و سوریه و رزمندگان سپاه پاسداران رقم می‌خورد و دشمنان اسلام را نابود می‌سازد.

به گفته وی روحیه بسیجی رزمندگان اسلام باعث شد تا پیروزی‌های شکوهمند مدافعان حرم رقم بخورد و شاهد موفقیت در عرصه سیاسی و نظامی در عراق و سوریه باشیم.

شعبانی به تحلیل سیاسیون جهان در خصوص پایان عمر داعش اشاره نمود و گفت: داعش که موفق به تصرف نقاط وسیعی از سوریه و عراق شده بود در خوشبینانه‌ترین تحلیل‌های سیاسیون جهان سال‌ها حکومت برای انان در نظر گرفته می‌شد که به وحشی گری و قتل و غارت خود ادامه می‌دهند، اما به فضل الهی و با تلاش‌های رزمندگان سپاه اسلام و مدافعان حرم امروز شاهد خبر موفقیت سپاه اسلام و نابودی داعش در سوریه و عراق هستیم.

وی ادامه داد: قطعا این فضل الهی و روحیه جهادی و اقدام و عمل انقلابی بود که این پیروزی‌ها را رقم زد.

فرمانده سپاه قروه با تاکید بر لزوم بررسی لایه‌های مختلف بسیج افزود: عده‌ای چنین می‌اندیشیدند که با پایان جنگ تحمیلی باید بسیج و سپاه نیز برچیده شوند در حالی که با درایت و هوشمندی امام خمینی (ره) و با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این شجره طیبه توانست موفقیت‌های کلان علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و نظامی را کسب نماید و به دیگر نقاط جهان نیز نفوذ کند.

وی گفت: امروز تفکر بسیج مرز‌های جغرافیایی را پشت سر گذاشته است و در دیگر کشور‌ها با الگو برداری از این تفکر در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند.

شعبانی ادامه داد: امام خمینی (ره) دارای نگاهی زرف اندیش بودند که با دستور تشکیل بسیج زمینه ایستادگی در برابر استکبار را ایجاد نمودند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید مسئولین نیز با تفکر بسیجی و با اقدام و عمل انقلابی قدم بردارند گفت: این روحیه بسیجی و تفکر بسیجی است که امروز جامعه به آن نیازمند است و باید مسئولین با این تفکر قدم بردارند.

شعبانی در ادامه سخنان خود به اهداف تشکیل داعش از سوی استکبار جهانی اشاره نمود و گفت: استکبار جهانی و در راس انان آمریکای جنایتکار به دنبال این بودند تا با تشکیل داعش ذهن منطقه و محور مقاومت را از موضوع اسراییل و جنایات رژیم صهیونیستی دور کنندو کمربند امنیتی را برای صهیونیست‌ها در منطقه ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: دشمن در واقع به دنبال این بود تا اثرگذاری ایران اسلامی در منطقه را کاهش دهد و فرهنگ ایثار و مقاومت را از بین ببرند و مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی را مورد هجوم قرار دهند که شهدای مدافع حرم در برابر انان ایستادند و اهداف شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه ساختند.

شعبانی با انتقاد از مسئولین شهرستان قروه در بی تفاوتی نسبت به خبر پیروزی سپاه اسلام بر داعش گفت: ما شاهد هستیم که در عرصه بین المللی و در عرصه منطقه‌ای چنین فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی اتفاق می‌افتد و در راس آن فرمانده سپاه قدس سردار سلیمانی عزیز نقش آفرینی ویژه‌ای در این خصوص دارد، اما متاسفانه در شهرستان قروه تنها جامعه روحانیت شهرستان بودند که این مطلب مهم را انعکاس دادند و شاهد اقدام موثر فرهنگی در این خصوص نبودیم و مسئولین شهرستان، ادارات و نهادها، بخشداران و دهیاران هیچ اقدامی در خصوص اعلام این خبر نداشتند در حالی که شایسته بود تا تصویر سردار سلیمانی در ورودی تمامی روستا‌ها نصب شود.

اجرای بیش از ۷۰ پروژه سازندگی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال

فرمانده سپاه قروه در ادامه سخنان خود به بیان عملکرد سپاه پاسداران شهرستان قروه پرداخت و اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفین از برکات و الطاف الهی برای انقلاب اسلامی ایران بود، زیرا بسیج از ابتدای شکل گیری در همه عرصه‌ها حضور پیدا کرده و با ایفای نقش اول در صحنه‌های سخت، از انقلاب اسلامی مراقبت کرده است.

وی افزود: سپاه پاسداران در مقابله با این تهاجم نرم نقش و وظیفه خطیری برعهده دارد و بر اساس فرمایشات امام راحل سپاه از بطن مردم و جامعه بوده و در تمام عرصه‌ها حضوری موفق دارد.

شعبانی گفت: از سال ۹۳ تا ۹۶ به همت سپاه پاسداران بیش از ۷۰ طرح سازندگی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در شهرستان قروه به اجرا رسیده است که سهم سپاه پاسداران این شهرستان یک میلیارد و ۲۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

وی به طرح‌های اجرایی سپاه پاسداران در این خصوص اشاره نمود و افزود: در این راستا کمک به احداث مساجد ۱۴ پروزه، احداث خانه عالم ۱۲ پروژه، احداث سرویس بهداشتی مساجد ۱۴ پروژه، مرمت و بازسازی مدارس ۹ پروژه، کمک به احداث راه روستایی ۳ پروژه، آبرسانی به روستا‌ها ۶ پروژه، احداث و مرمت خانه محروم ۵ پروژه، احداث غسالخانه ۶ پروژه، مرمت حوزه علمیه امام صادق (ع) و یک مورد احداث پل ارتباطی از ان جمله می‌باشد.

فرمانده سپاه قروه به خدمات رسانی‌های سپاه در حوزه مردمیاری اشاره نمود و گفت: در این حوزه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال از سوی سپاه پاسداران هزینه شده است.

وی به بخش‌های هزینه‌ای این اعتبارات اشاره نمود و گفت: خرید ۸۵۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال، کمک به ۱۰۰ نفر از ایتام با اعتبار ۱۲۰ میلیون ریال، کمک به ۲۳ خانواده بی سرپرست با اعتبار ۱۱۵ میلیون ریال و کمک به ۱۷ بیمار صعب العلاج با اعتبار ۸۵ میلیون ریال از جمله خدمات سپاه در این راستا می‌باشد.

به گفته شعبانی در طرح احسان نیز ۱۲۰ میلیون ریال نیز به افراد نیازمند اهدا شده است.

شعبانی به خدمات سپاه در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره نمود و گفت: با پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نیز برای ۳۵۰ نفر در قالب ۷۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اشتغال زایی شده است.

اعزام بیش از ۴۰ اکیپ بهداشتی درمانی به مناطق محروم

سرهنگ سعید شعبانی در ادامه سخنان خود به اعزام بیش از ۴۰ اکیپ بهداشتی و درمانی به مناطق محروم در طول یکسال گذشته اشاره نمود و گفت: این تیم‌های پزشکی و درمانی در روستا‌های اوچ بلاغ، ولی آباد، تقی آباد، مالوجه، کنگره، باباگرگر، بالوانه، باغلوجه، اسلام آباد، نیاز بلاغ، شوراب هزاره، شجاع آباد و دیگر نقاط دوردست شهرستان قروه به خدمت رسانی با ویزیت رایگان و ارائه دارو‌های رایگان پرداخته اند.

به گفته شعبانی برگزاری بیش از ۱۰ ایستگاه سلامت در مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان، اعزام دانش اموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور به جبهه‌های غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور در طول سال به صورت مرتب و ماهیانه از دیگر اقدامات سپاه پاسداران شهرستان قروه در طول سال گذشته بوده است.

روزانه ۳ کامیون کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده ارسال شده است

فرمانده سپاه قروه در بخش پایانی سخنان خود از تلاش سپاه پاسداران این شهرستان در ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده خبرداد و بیان داشت: برای کمک به زلزله زدگان تمامی حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات فعالیت خود را از همان شب وقوع زلزله در شهرستان قروه آغاز کردند.

وی افزود: روزانه توسط ۳ دستگاه کامیون کمک‌های مردمی در ۵ مرحله به مناطق زلزله زده از سوی سپاه پاسداران شهرستان قروه اعزام شد که در مجموع ۱۵ کامیون کمک‌های مردمی را ارسال نمودند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات