کارشناس مسائل سياسي گفت: ترامپ بدون سابقه سناتوري و فرمانداري، يک شخصيت متفاوت و متناقض دارد ولي از لحاظ ريشه فکري به محافظه کاران آمريکا نزديکتر است.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۹۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست روشنگري تحليل مسائل سياسي روز کشور با حضور ايرج کياني، کارشناس مسائل سياسي در مرکز علمي کاربردي استانداري برگزار گرديد.

وي با بيان اينکه هدف دشمن در موضع گيري ها، تضعيف عناصر ماندگار انقلاب اسلامي، خالي کردن نظام از روحيه ديني و انقلابي است، گفت: دشمن تلاش مي‌کند با حمايت از غربگرايان به مراکز تصميم‌گير و تصميم‌ساز نظام نفوذ کند.

کارشناس مسائل سياسي در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن براي نفوذ در کشور افزود: برخي افراد انقلابي‌ ما امروز غافل از اين هستند که چرا ما انقلاب کرده‌ايم و سستي و بي مسئوليتي همين افراد باعث طمع دشمن شده است، دشمن هنوز هم به دنبال سلطه بر اين کشور است، اما اين‌بار نه به صورت آشکار، بلکه به صورت پنهان، آن هم به وسيله عناصر سست‌عنصر نفوذپذير.

ايرج کياني با تأکيد بر اينکه بايد از برجام براي افزايش اقتدار نظام استفاده کنيم، خاطر نشان کرد: دشمنان نظام، ايستادگي را معياري براي اقتدار نظام مي‌دانند و از نظر آنان اين معيار عيني‌ترين و دقيق‌ترين ملاک است ولي دشمن نميداند که ما در راه انقلاب فدائيان بسيار داده ايم و اين بزرگترين ملاک ما مي‌‎باشد.

وي با بيان اينکه ترامپ ايران ستيز است و از خروجي اعمال و تصميماتش مشخص است افزود: يکي از کارهايي که مشخص کننده دشمني ترامپ با ايران است، انتخاب ژنرال جيمز ماتيس به عنوان وزير دفاع آمريکا است که دشمن سرسخت ايران است. ترامپ بدون سابقه سناتوري و فرمانداري، يک شخصيت متفاوت و متناقض دارد ولي از لحاظ ريشه فکري به محافظه کاران آمريکا نزديکتر است.

به گفته کارشناس مسائل سیاسی، ترامپ به لحاظ مباني فکري، به نومحافظه کاران وابستگي دارد و فردي است که سياست هاي خارجي آمريکا را با راهبردي يک جانبه گرايانه دنبال مي کند.

وي با اشاره به برجام خاطرنشان شد؛ معاهدات بين المللي الزام آور است و کسي به سادگي نمي تواند آن را تعليق يا به قولي پاره کند. 

ارسال نظرات