برداشت طلای سبز در زمین‌های غیرقابل کشت استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پارسال هزار و ۲۰۰ تن زیتون از برداشت طلای سبز در زمین‌های غیرقابل کشت استانباغهای استان برداشت شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به ۲ هزار تن افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۵۳۷۱۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه همه ساله کار برداشت زیتون به صورت کنسروی در شهریورماه و به صورت روغنی اواخر مهرماه در استان آغاز می‌شود افزود:برداشت تا اواسط دی ماه ادامه دارد و حدود ۲۰۰ خانوار بهره بردار کار برداشت میوه زیتون را انجام می‌دهند.
گوهرگانی با بیان اینکه با تلاش باغداران و سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیر کشت این محصول امروزه به ۸۰۰ هکتار رسیده است افزود: ارقام زیتون استان کهگیلویه و بویراحمد از نوع آمیگدالیا، کنسروالیا، زرد، روغنی و فیشمی هستند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین اراضی زیر کشت باغ‌های زیتون استان به شهرستان‌های چرام، باشت و گچساران اختصاص دارد.
گوهرگانی اضافه کرد: با افزایش سطح زیر کشت این محصول، سرمایه گذاران سه دستگاه روغن کشی زیتون در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و باشت راه اندازی کردند که هرکدام از این دستگاه‌ها دو تا سه نفر اشتغال زایی دارند.
وی بیان کرد:مشکل نبود کارخانه کنسرو گیری را با ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی تا دو سال آینده رفع می‌کنیم.
ارقام مختلف زیتون از سال ۸۲ با تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر روی زمین‌های غیرقابل کشت ابتدا در ۲۰ هکتار کشت شد که به ثمردهی قابل قبولی رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار