خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی گفت: این سازمان در استان از سال 88 تا کنون از 170 طرح و ایده نخبگان استان حمایت کرده است که برخی از آنها به مرحله تجاری سازی رسیده اند.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۶۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ هادی محمد زاده، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی ، ایجاد زمینه و بستر برای فعالیت های علمی بسیجیان و حمایت از اختراعات و ابتکارات و ایده های نو بسیجیان همچنین نخبه پروری و الگو سازی برنامه های علمی در جامعه و کمک به حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش آنان را از مهمترین اهداف و ماموریت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور و استان برشمرد.

محمد زاده تصریح کرد: این سازمان در استان در راستای عمل به این ماموریت از سال 88 تاکنون از 170 طرح و اختراع در استان حمایت مالی انجام داده است که برخی از این طرح ها شامل تولید دستگاه خشک کن میوه، دستگاه برداشت پنبه، دستگاه تراش شیشه، دستگاه تلفن همراه برای نابینایان به مرحله تجاری سازی و یا در شرف تجاری شدن، رسیده اند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اولویت حمایت این سازمان، از طرح هایی است که امکان تجاری شدن را داشته باشند، است، عنوان کرد: این سازمان در بسته حمایتی خود برای ساخت نمونه اولیه ایده و طرحی که در سازمان به تصویب برسد تا سقف پنج میلیون تومان و برای طرح های ویژه با تضمین تجاری شدن تا سقف 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به نخبگان ارائه می دهد.

وی همچنین افزود: درصورتیکه مبلغ بیش از این نیاز باشد طرح و ایده مصوب به سازمان مرکزی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ارسال می شود تا سازمان مرکزی حمایت مالی بیشتری را به طرح و ایده مصوب ارائه دهد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این سازمان در مرحله تجاری سازی نیز از صاحب طرح و ایده حمایت خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به این مطلب که میزان اعطای تسهیلات بانک ها به طرح های نخبگان مقداری کاهش یافته است، اعلام کرد: رایزنی های جدیدی را با شماری از بانک های استان آغاز کرده ایم تا آنان را در قالب عقد تفاهم نامه ها به منظور حمایت تسهیلاتی از طرح های نخبگان که امکان تجاری شدن را دارند، پای کار آوریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اخیرا طی نشستی با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان به توافق رسیدیم که در منطقه ویژه اقتصادی استان فضایی برای تولید اختراعاتی که واجد شرایط تولید هستند، در نظر گرفته شود.

محمد زاده در خاتمه اعلام کرد: طی مکاتباتی با ادارات کل و صنایع استان درخواست کردیم تا نیازهای فن آورانه خود را به این سازمان اعلام کنند تا مخترعان همگام با این نیازها به خلق ایده ها و طرح های جدید اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها