خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سربیشه:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سربیشه گفت: بسیج تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می داند.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۳۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سربیشه در مسجد امام حسن مجتبی(ع)سلم آباد با حضور جمعی از بسیجیان گفت : بسیجی بودن ویژگیهایی دارد که به اختصار بیان می شود.

1-مکتبی بودن : مهمترین ویژگی بسیج ایمان به خدا و اعتقاد قلبی به باورهای دینی که این ایمان به خدا رابطه مستحکم نیروهای بسیجی با حق تعالی است.

2-اطاعت از ولی فقیه: بسیج تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می داند زیرا از معمار کبیر و موسس بسیج آموخته است که من به همه ملت و به همه قوای انتظامی اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد آسیبی به این مملکت وارد نخواهد شد.

3-اخلاص: بسیج و بسیجی عاشق خداست و زیباترین ویژگی بسیجیان مکتب امام خمینی(ره) داشتن رنگ خدایی در کارهاست. مسئله اخلاص بسیار دقیق و ظریف است که قبولی اعمال بستگی به مقدار خلوص انسان دارد و هرچه اخلاص بیشتر و کامل تری داشته باشد اعمال او ارزشمندتر است.

4-غیرت دینی: غیرت دینی و جوانمردی از ویژگی های هر بسیجی است. نیروهای بسیجی نسبت به مسائل اخلاقی و دینی جامعه و ترویج احکام و معارف الهی حساسیت داشته باشند اگر موضوعاتی در جامعه رخ داد که با احکام اسلامی و الهی مطابق نبود در برابر آن عکس العمل نشان داده شود.

5-مردمی بودن بسیج: منظور این است که آنان از متن ملت برخاسته و بصورت خودجوش و حرکت مردمی به عضویت این تشکیلات پیوستند و در مسیر مصالح و آرمان های نظام به پیروی از ولایت فقیه به انجام دادن وظیفه پرداختند.

6-شهادت طلبی : شهادت طلبی با وجود بسیجیان عجین شده است و بسیجی شهادت را می شناسد و به آن عشق می ورزد .حب به شهادت را بسیجی از مولای خود علی (ع) آموخته است.

7-شجاعت : گرچه که صفت اخلاقی است ولی مهمترین نماد اخلاقی و رفتاری هر فرد در زندگی اجتماعی است.فرد شجاع کسی است که هویت دفاعی داشته و در حفظ ارزشها جرئت برخورد با عوامل دشمن را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها