خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر(عج):

اعطای وام‌های بلاعوض به ایده‌ نخبگان استانی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر(عج) گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری قزوین همزمان با سراسر کشور در سال 87 تاسیس شد که از عمده‌ترین و مهم‌ترین اهداف این سازمان فرهنگ‌سازی و حمایت و هدایت نخبگان و مخترعان و همچنین شناسایی و کمک به نخبگان جوان و تشکلات علمی و همچنین پرورش استعداده‌های جوان می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۹۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین سرگرد ابراهیم حق‌وردی‌لو مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر(عج) در نشست خبری ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج که در سالن جلسات شهید آوینی قزوین برگزار شده بود ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت و بزرگداشت هفته بسیج و همچنین اظهار تسلیت به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: بنا بر فرمایش امام(ره) که بسیج را لشگر مخلص خدا و مدرسه عشق معرفی کردند می‌بایست بسیج نیز همانطور که امروز هم به آن عمل می‌کند در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کند.
وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین عرصه‌های حضور بسیجیان، حوزه علمی، فناوری و اقتصادی می‌باشد که نیازمند نگرش‌ها و فرهنگ بسیجی و حضور پررنگ‌تر از پیش آن‌ها است.
این مسئول پیرامون فعالیت‌های سازمان بسیج علمی تبیین کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری قزوین همزمان با سراسر کشور در سال 87 تاسیس شد که از عمده‌ترین و مهم‌ترین اهداف این سازمان فرهنگ‌سازی و حمایت و هدایت نخبگان و مخترعان و همچنین شناسایی و کمک به نخبگان جوان و تشکلات علمی و همچنین پرورش استعداده‌های جوان می‌باشد.
حق‌وردی‌لو درخصوص معرفی برنامه‌های این سازمان افزود: از برنامه‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تقویت بنیه علمی و تقویت مهارت در قالب کارگاه‌های توانمندسازی است که تعاملات موثری نیز با سایر موسسات علمی و پژوهشی استان داشته‌است.
وی اضافه کرد: پیرامون سایر برنامه‌‌ها می‌توان به برگزاری جشن‌ها و همایش‌های علمی، نمایشگاه‌های تخصصی معرفی آثار و دستاوردها و همچنین راه‌اندازی اردوهای جهادی با رویکرد علمی در قالب گروه‌های تخصصی مختلف نیز اشاره نمود.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر(عج) مطرح کرد: نمونه‌ای از حمایت‌های سازمان از نخبگان و مخترعان، اهدا وام‌های بلاعوض تا سقف سی میلیون ریال به طراحان جهت تبدیل ایده به نمونه اولیه و همچنین اعطای وام بلاعوض تا سقف 50 میلیون ریال به مسئولین آزمایشگاهی به‌منظور تجاری‌سازی محصولات و ارسال آن‌ها به بازار می‌باشد.
وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سال 96 قریب به 32 طرح به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 27 طرح مورد حمایت داوران قرار گرفته که به 12 طرح وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها